iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

عمل بینی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین عمل های زیبایی در جهان است. با اینکه ایران از نظر تعداد عمل بینی در جهان رتبه یک را دارد اما باز هم شایعات عجیبی درباره جراحی بینی وجود دارد که دانستن آنها بد نیست. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا به ۶ مورد از عجیب ترین این شایعه ها بپردازیم.

شایعات در مورد عمل بینی

هر جراح زیبایی می تواند عمل بینی انجام دهد

این شایعه کاملا بی اساس است. هر کدام از متخصص های زیبایی در یک شاخه تخصص و مهارت زیادی دارند. جراحی بینی به دقت، تمرکز و تجربه بالا در این زمینه نیاز دارد پس نمی توان توثع داشت که هر جراح زیبایی بتواند به خوبی بینی را عمل نماید.

عمل بینی

پس از عمل بینی مشخص است که بینی عمل شده است.

شاید قبلا که بیشتر افراد جراحی بینی فانتزی یا عروسکی انجام می دادند این حرف درست بود اما الان با پیشرفت فناوری دیگر این شایعه مسخره و حتی خنده دار است. امروزه عمل بینی طبیعی طرفدار زیادی پیدا کرده و در بیشتر موارد با آنکه مشکلات ساختاری و تنفسی بیمار بر طرف میشود اما ظاهر و فرم بینی تغییری نمی کند و به همین دلیل عملی بودن آن به هیچ وجه مشخص نیست.

عمل بینی فقط به قصد زیبایی انجام می گیرد

این مورد هم از شایعات بی اساس است. درست است که بیشتر بیماران به قصد زیبایی، بینی خود را جراحی می کنند اما درصد زیادی هم هستند که برای مشکلات تنفسی، ساختاری و انحراف تیغه بینی به عمل بینی متوسل می شوند. این بیماران نمی توانند درست نفس بکشند و به دلیل انحراف بینی اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.

بیمه هیچ هزینه ای بابت جراحی بینی پرداخت نمی کند

این مورد می تواند هم درست باشد هم نادرست. اگر بیمار فقط به قصد زیبایی عمل بینی را انجام دهد، احتمالا بیمه هیچ هزینه ای را تقبل نمی کند اما اگر به دلایلی که در مورد بالا گفتیم مانند انحراف تیغه بینی، مشکلات تنفسی که با دارو حل نشوند و یا ضربه ای که در اثر تصادف یا عوامل دیگر به بینی اصابت کرده است، با تایید اداره بیمه شما می توانید بخش زیادی از هزینه جراحی را از بیمه بگیرید.

عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی برای مدت کوتاهی ماندگار است

این مورد نیز شایعه است. به طور کلی یک هفته پس از عمل، شما می توانید به کار روزمره خود برگردید اما عوارض عمل مانند ورم، درد و کبودی ممکن است تا دو، سه هفته ادامه پیدا کند. البته این موارد کاملا فردی است و از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است. نتیجه واقعی عمل ممکن است تا یکسال پس از آن مشخص نشود که باز هم این به صورت بیمار بستگی دارد.

عمل بینی کار راحتی است

شاید بتوان گفت مسخره و عجیب ترین شایعه جراحی بینی همین مورد است. عمل بینی به هیچ وجه کار آسانی نیست چون پزشک باید آنقدر مهارت و تجربه داشته باشد که تقارن بین بینی و سایر اجزای صورت حفظ کند. علاوه بر تقارن و تناسب بیرونی، باید خود اجزای داخلی بینی نیز باهم تناسب داشته باشند. برای مثال اگر نوک بینی تغییر کند ولی تیغه بینی تغییر نکند باعث بزرگ دیده شدن پل بینی می شود.

حرف آخر

عمل بینی یکی از ظریف ترین عمل های زیبایی است که نیاز به دقت و تجربه زیادی دارد. برای اینکه از نتیجه عمل خود راضی باشید باید از پزشک حاذقی کمک بگیرید. کلینیک زیبایی دکتر بیوتی یکی از بهترین کلینیک های تهران است که پزشکان بسیار کارآمد و با تجربه ای دارد. پیشنهاد می کنیم که برای دیدن نمونه کارهای ما به سایت دکتر بیوتی مراجعه نمایید.

 

  • ۹۹/۰۹/۱۱
  • iran reportaj

عمل بینی

نظرات (۱)

میشه بگید چه مدلی و برای عمل بینی گوشتی انتخاب کنیم بهتره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی