iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

قاچاق صوت

 

قاچاق صوت یا به عبارتی همان ترمینیشن فرایندی می باشند که مرتبط با ترافیک ارتباطات بین المللی می باشد. قاچاق صوت سالانه ضربه های اقتصادی شدیدی را به کشور وارد می کند.

تعریف قاچاق صوت

به زبان ساده قاچاق صوت یعنی شخصی از میزان یارانه تعلق گرفته به ارتباطات تلفنی استفاده کند و با خارج از کشور تماس بر قرار کند. حال برعکس این کار نیز وجود دارد. یعنی شخصی از خارج از کشور، با داخل تماس بر قرار کند که در اصطلاح به آن اوریجینیشن (origination) گفته می شود.

قوانین حاکم بر آن و دلیل جرم بودن آن

قانون قاچاق صوت

اول از همه باید به این موضوع پرداخته شود که مکالمات بین الملل باید از مراکز ارتباطات بین الملل کشور مقصد و مبدا انجام پذیرد. حال برقراری اینگونه تماس ها از مراکزی غیر از مورد گفته شده، غیرقانونی محسوب می شود. به دلیل اینکه مخابرات خسارات سنگینی را به وزارتخانه های متبوعشان پرداخت می کنند، استفاده از هر سرویس دیگری را غیرقانونی و جزء قاچاق صوت به حساب می آورند.

اما قاچاق صوت مقوله ای پرفایده برای قاچاقچیان می باشد. حال چرا اکثرا از سرویس های موجود برای قاچاق صوت استفاده می کنند؟ پاسخ به این سوال این است که، در کشور قانون کاملی برای مبارزه با قاچاق صوت وجود ندارد. این سرویس ها اینگونه کار می کنند که، بجای منتقل شدن ارتباط ها به مقصد، ابتدا به ایران منتقل می شود و سپس به مقصد ارسال می شود تا براساس یارانه تعلق گرفته به مکالمات تلفنی در ایران، قیمت ارزان تری داشته باشد.

در چه شرایطی می توانیم از قاچاق صوت به صورت قانونی استفاده کنیم؟

گفتیم که استفاده از هر سرویس به غیر از مخابرات برای برقراری تماس با خارج از کشور جرم محسوب می شود. بر طبق ماده 24 قانون جرایم یارانه ای، تنها زمانی می توان از سرویس های قاچاق صوت استفاده نمود که، فرد مورد نظر مجوز این کار را داشته باشد.

به دلیل اینکه اثبات کردن این موضوع کاری بسیار فنی می باشد و نیازمند تخصص و تبحر در این زمنیه می باشد، استفاده کردن از وکیل سایبری در این موضوع الزام می شود.

جمع بندی

طبق نکات گفته شده درباره موضوع قاچاق مکالمات تلفنی، برای بعضی از شرکت ها خیلی به صرفه می باشد تا از این سرویس ها استفاده نمایند، اما این کار هزینه های بسیار سنگینی را به کشور وارد می کند و غیرقانونی نیز می باشد. استفاده کردن از وکیل سایبری در این موضوع امری لازم می باشد. موسسه حقوقی شهرداد با داتشن سال ها تجربه در انواع مسائل حقوقی، کیفری و غیره، و با در دست داشتن تیم متخصص و فنی می تواند در حل کردن مشکلات کمک رسان باشد.

  • ۹۹/۱۱/۲۶
  • iran reportaj

قاچاق صوت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی