iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

یکی از آشکارترین پیشرفت‌های تکنولوژی در عصر کنونی، ارائه قفل هوشمند است. این نوع قفل تجربه جدیدی در زمینه «امنیت، آرامش و حفاظت از جان و مال» در منزل، اداره و… را برای شما عزیزان به ارمغان آورده است. بنابراین این قفل مانند دیگر قفل‌ الکترونیکی فراتر از یک وسیله خانگی به‌حساب می‌آید. این قفل ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که به هیچ‌وجه قفل معمولی نمی‌تواند برای شما مشتریان عزیز فراهم نماید.

قفل هوشمند وسیله الکترونیکی جهت حفاظت از درب ورودی ساختمان‌ها می‌باشد که توسط فناوری‌های WiFi و بلوتوث به کاربران این اجازه را می‌دهد که با ارسال سیگنال‌های امن و کلیدهای دیجیتالی از طریق برنامه نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و هر وسیله دیگر با امکان اتصال به WiFi و بلوتوث، قفل درب ورودی ساختمان را از راه دور کنترل و آن‌را باز و بسته نمایند.

نحوه کارکرد قفل هوشمند

قفل هوشمند دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی می‌باشد که همین ویژگی‌ها آن را با قفل‌های قدیمی و مکانیکی متمایز می‌سازد. به‌عنوان مثال با استفاده از گوشی هوشمند و سایر روش‌های دسترسی از جمله رمز، کارت (قفل کارتی) و اثر انگشت (قفل اثر انگشتی)، دیگر نیازی به استفاده از کلید مکانیکی نمی‌باشد.

 

علاوه بر آن تمام مشکلات ناشی از حضور نداشتن شما در منزل مانند پشت درب ماندن اعضای خانواده و دوستان، احتمال باز بودن درب منزل و … با استفاده از ویژگی کنترل از راه دور این نوع قفل‌ها برای همیشه از بین می‌رود. قفل دیجیتال سامسونگ

ویژگی‌های قفل هوشمند

وقتی صحبت از قفل الکترونیکی می‌شود، قطعاً اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسد، ویژگی‌های این قفل است که زمینه‌ساز امنیت و آرامش بسیار بالای آن‌ در جامعه شده است، لذا در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این قفل‌ها مورد واکاوی قرار خواهیم داد:

– اتصال قفل هوشمند به تلفن همراه

همان‌طور که قبلا اشاره شد یکی از ویژگی‌های جذاب این نوع قفل‌ها اتصال به گوشی هوشمند و کنترل آن‌ها از راه دور می‌باشد. به این ترتیب به راحتی می‌توان ورود و خروج افراد مختلف را ثبت و کنترل کرد و درب را باز و بسته نمود. البته این نوع اتصال هنوز به صورت کامل در ایران قابلیت پشتیبانی ندارد. اما شرکت کارن با اضافه کردن یک سری تجهیزات این امکان خصوصاً بر روی مدل قفل هوشمند یال 3168 در اختیار شما قرار خواهد داد.

قفل هوشمند رمزی

قفل رمزی یکی از قفل‌های هوشمند دیجیتالی است که تضمین امنیت، آرامش خیال و راحتی برای جامعه به ارمغان آورده است و همین باعث شده در مکان‌های مسکونی، تجاری و اداری کاربرد فراوانی داشته باشد. از این‌رو افرادی که دغدغه امنیت و محافظت از جان و مال خود را دارند، می‌توانند از قفل رمزی برای حفظ امنیت و راحتی خود استفاده کنند یا به دوستان و آشنایان خود معرفی نمایند. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم قفل رمزی که امنیت و آرامش برای مردم به وجود آورده است را مورد واکاوی قرار دهیم.

قفل رمزی چیست؟

قفل رمزی، قفل دیجیتالی است که از آپشن‌های متعدد امنیتی و  فنی منحصربه‌فردی برخوردار است. این قفل به گونه‌ای ساخته شده است که روی درب چوبی، فلزی و ضد سرقت قابل نصب می‌باشد. در مجموع می‌توان گفت قفل رمزی از دو قسمت بدنه داخلی و خارجی تشکیل شده است:

  1. بدنه داخلی: شامل زبانه‌های قفل است که در قسمت درونی درب قرار می‌گیرد و قابل مشاهده نمی‌باشد.

  2. بدنه خارجی: قسمتی است که کاربر با آن در ارتباط می‌باشد و شامل یک «صفحه لمسی» یا «کلیدی» است.

 

مزایای قفل رمزی

ساخت و تولید قفل رمزدار مزایای منحصربه‌فردی برای مشتریان عزیز به ارمغان آورده است که نتیجه آن امنیت، آرامش و راحتی است. مهم‌ترین مزایای این قفل عبارت‌اند از:

  • حذف کلید

  • راحت کردن رفت‌وآمد

  • کاهش هزینه‌

  • کنترل از راه دور به ‌وسیله تلفن همراه

  • امکان تعریف رمز موقت برای سرایدار، نظافتچی، مهمان و سایر افراد

خلاصه کلام:

در این مقاله تلاش شد تا نیم‌نگاهی به قفل هوشمند و قفل رمزی داشته باشیم. بدون شک این قفل یکی از بهترین سیستم امنیتی برای منزل و دفتر کار شما به شمار می‌رود و شما می توانید این محصولات را در فروشگاه کارن مشاهد نمایید.

 

  • ۹۹/۱۲/۰۶
  • iran reportaj

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی