iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

 

تتر Tether یکی از ارزهای پایه دیجیتال رایج در جهان می باشد که با نماد USDT در بازار رمزارزهای دنیا مورد مبادله قرار می‌گیرد. این ارز در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و در سال ۲۰۱۵ اولین مبادلات انجام شد. تتر یک ارز پایدار است که بر پایه ارز فیات می باشد و  بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال قیمت فروش تتر با ثبات و کم نوسان می باشد، به همین دلیل برای اکثر نقل و انتقالات بین المللی در ایران، تتر یک گزینه مناسب محسوب می شود.

ارز دیجیتال تتر ابتدا روی پلتفرمی به نام اُمنی  Omni ارائه شد. پلتفرم اُمنی یک زیر لایه روی شبکه بلاکچین بیت کوین است که امکان تبادل توکن های مختلف را در بستر این شبکه فراهم میکند. در ادامه ارز دیجیتال تتر بصورت توکن ERC-20 روی بستر شبکه اتریوم عرضه شد و در حال حاضر در بلاکچین های ترون و ایاس نیز موجود است.

قیمت فروش تتر

هر تتر معادل با یک دلار آمریکا ارزش گذاری می‌شود به همین دلیل دارای قیمتی ثابت است. ارز دیجیتال تتر به دلیل داشتن قیمتی ثابت، گاهی به نام "استیبل کوین" یا "سکه پایدار" نیز شناخته می‌شود. همچنین تتر بر خلاف بیت کوین، یک ارز متمرکز به شمار می‌رود و دولت می‌تواند بر روی آن تاثیر بگذارد. در حقیقت تتر یک ارز سنتی فیات مانند دلار و یورو و ین است.

انواع روش‌های فروش تتر

قبل از خرید و فروش تتر، لازم است انواع تتر را خوب بشناسید و با توجه به شرایط اقتصادی و همچنین شرایط کشور خودمان که در تحریم هستیم، نوع مناسب را برای خرید و فروش تتر انتخاب کنید و بی گدار به آب نزنید.

  • USDT Omini: این نوع دلار تتر بر اساس پروتکل Omini Layer و مبتنی بر شبکه بیت کوین ایجاد شده است. از آنجایی که هزینه تراکنش‌ها بر بستر بلاکچین بیت کوین بال می‌باشد، نقل و انتقالات این نوع دلار تتر با هزینه‌های بالاتری همراه می‌باشد.

  • USDT ERC20: این نوع دلار تتر بر اساس پروتکل ERC20 است که مبتنی بر اتریوم می‌باشد. این نوع تتر به دلیل مشکلاتی که شبکه به منظور رفع مشکلات تتر omni ایجاد شد. هزینه‌های انتقال تتر اتریوم بسیار کمتر است و از طرفی سرعت انتقال آن بیشتر می‌باشد. به همین دلیل در اکثر صرافی‌های آنلاین از کیف پول تتر اتریوم استفاده می‌شود.

  • USDT TRON: این نوع دلار تتر بر اساس پروتکل TRC20 و مبتنی بر بلاکچین ترون است. این تتر از همه سریع‌تر است و هزینه انتقال ندارد. اما بعضی از کیف پول‌ها آن را پشتیبانی نمی‌کنند.

  • USDT EOS: این نوع دلار تتر مبتنی بر شبکه ای او اس است. استفاده از این نوع تتر هنوز رایج و عمومی نشده است.

ارزهای پرطرفدار در مبادلات ارز دیجیتالی ایران کدامند؟

ارزهای دیجیتال از تنوع زیادی برخوردار هستند. بیشتر آنها کارکرد و ویژگی‌های مشابهی دارند. معروف‌ترین آنها بیت کوین است. اما موارد و گزینه‌های مشهور دیگری هم در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد مثل : ترون  Tron) )، ریپل  Ripple) ) ، اتریوم (Ethereum)، لایت کوین(Litecoin) ، استلار(Stellar)،تتر (Tether)  و مونِرو(Monero)شاره کرد.

این ارزهای دیجیتالی، مشهورتر از گزینه‌های دیگر بازار هستند و به نوعی رهبران بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند.

 

صرافی آنلاین و معتبر تترلند امکان خرید و فروش و مبادله ارز دیجیتال تتر را همواره با سایت و اپلیکیشن تترلند فراهم کرده است.

 

 

  • ۹۹/۱۲/۱۰
  • iran reportaj

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی