iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

با بالا رفتن سن، به‌مرورزمان میزان تولید کلاژن در بدن کاهش یافته و این امر باعث کاهش میزان چربی زیر پوست می‌شود. کاهش چربی زیر پوست سبب می‌شود که فاصله‌ی سطح پوست با عضلات و ماهیچه‌های صورت کم شود؛ که این موجب بروز چین‌وچروک روی پوست صورت می‌شود. بعضی عوامل مانند نور خورشید، سبک زندگی، مصرف دخانیات و الکل و عوامل ژنتیکی می‌تواند سرعت این پروسه را افزایش دهند.

امروزه پزشکان زیبایی، روش‌های مختلفی را برای ترمیم این چین‌وچروک‌ها استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها تزریق فیلر زیر پوست افراد است. امروز در ویکی درمان قصد داریم تا شما را به صورت مختصر با تزریق فیلرها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه تزریق فیلر

تزریق فیلر چیست؟

فیلر نوعی داروی سازگار با بدن و کم تهاجمی است؛ که متخصصان زیبایی از آن برای تغییر فرم و حجم دهی صورت استفاده می‌کنند. این داروها هم‌چنین برای پر کردن چین‌وچروک و خطوطی که روی صورت و گردن بروز می‌کنند نیز استفاده می‌شوند. تزریق فیلر، علاوه بر این که عوارض کمی داشته و دوره‌ی نقاهت آن کوتاه می‌باشد؛ خیلی فوری باعث بهبود ظاهر پوست شده و نتایج آن بعد تزریق کاملاً مشهود است.

نتیجه تزریق فیلر

از چه موادی در تزریق فیلر استفاده می‌شود؟

در تزریق فیلر می‌توان از مواد مختلفی استفاده کرد که هر یک از این مواد مزایا و معایب خود را دارند. موادی که برای تزریق فیلر استفاده می‌شوند عموماً یا از چربی‌های نواحی دیگر بدن استخراج می‌شوند یا موادی هستند که بر پایه اسید هیالورونیک تولید می‌شوند. البته در اواخر قرن پیش از کلاژن گاو و خوک نیز استفاده می‌شد؛ اما ازآنجاکه این مواد در برخی بیماران با واکنش‌های آلرژیک همراه بود؛ امروزه دیگر این روش زیاد مورد استقبال نیست.

از تزریق فیلر برای چه مواردی می‌توان استفاده کرد؟

تزریق فیلر می‌تواند در قسمت‌های مختلف صورت و بدن انجام شود؛ اما کاربرد اصلی این روش برای برطرف کردن عوارض پیری صورت است. این عوارض می‌تواند شامل، چروک‌های اطراف بینی و دهان، ترمیم حجم ازدست‌رفته‌ی گونه و زیر چشم‌ها و حتی چین‌وچروک‌های عمیق‌تری مانند خط اخم بشود.

هم‌چنین پزشکان زیبایی از تزریق فیلرها برای فرم دهی و زیباسازی صورت نیز استفاده می‌کنند. از تزریق فیلر می‌توان باری برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، پر کردن چانه و یا حتی فرم دهی و زیباسازی بینی نیز استفاده کرد.

محل های مناسب تزریق فیلر

جمع‌بندی

بالا رفتن سن با کاهش چربی‌های زیر پوست می‌تواند باعث بروز چین‌وچروک روی پوست صورت شود. یکی از روش‌هایی که می‌توان با آن چین‌وچروک‌ها را برطرف کرد؛ تزریق فیلرها به زیر پوست است. فیلرها مواد دارویی هستند که پزشکان برای ترمیم و جوان‌سازی پوست استفاده می‌کنند. هم‌چنین این مواد برای فرم دهی و زیباسازی صورت نیز کاربرد دارند که به‌طور مثال می‌توان به تزریق ژل‌های لب اشاره کرد.

تزریق فیلرها یک روش پزشکی است؛ و باید با نظر و مشورت پزشک انجام شود. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم حتماً قبل از تزریق با پزشک خود مشورت کاملی داشته باشید و در مورد عوارض و بهترین روش ترمیمی که می‌توانید انتخاب کنید از ایشان سؤال بپرسید.


 

  • ۰۰/۰۵/۳۱
  • iran reportaj

تزریق فیلر

ویکی درمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی