هر نوع فعالیتی که شما نگاه تجاری به آن دارید، قطعا نیاز دارد تا به مردم معرفی شود. فرآیند جذب مخاطب از طریق معرفی خدمت و محصول شماست که آغاز می شود و حتی اگر مخاطب و خریدار مورد نظر شما نیاز را در خود احساس کند ولی با محصول شما آشنایی نداشته باشد امکان موفقیت تجارت شما بسیار کم می شود. رپورتاژ آگهی در همین زمان وارد شده و یک راه حل اساسی به شما ارائه می دهد. تبلیغات تلویزیونی شاید بهترین راه برای معرفی محصول شما به همه ی مردم باشد که از این بین تعدادی به مشتری شما تبدیل خواهند شد، اما هزینه تبلیغات تلویزیونی چقدر است؟ با یک جستجوی ساده به این نتیجه میرسید که هزینه های آگهی تلویزیون برای شما غیر قابل تامین است و شاید حتی از نظر بازاریابی این تصمیم برای کسب و کار نوپای شما زود باشد پس برای جذب مشتری و مخاطب باید چه کنید.
رپورتاژ به چه معناست و رپورتاژ آگهی به چه صورت انجام می شود؟
رپورتاژ یک اصطلاح فرانسوی است، اولین بار به آگهی های معرفی محصول و خدماتی گفته می شد که در یک قسمت خاص از روزنامه ها چاپ می شدند. پیشرفت اینترنت و دسترسی همگانی به این شبکه باعث شد که رسانه ها قدرت خود را از روی کاغذ به این بستر منتقل کنند و علاوه بر بخش های خبری، بخش تبلیغات آن ها هم انلاین شود. رپورتاژ آگهی در واقع تلفیقی خبر و تبلیغ است.
در این فرآیند یک مرجع خبری معتبر یک صفحه را در میان صفحات اخبار و مطالب روزانه اش به شما اختصاص می دهد و شما با تهیه یک محتوای مناسب ضمن معرفی کامل کسب و کار محصول خود، نیازها و تفاوت هایی که ایجاد می کند را در این رپورتاژ آگهی ذکر کرده و در قسمتی از آن یک راه تماس و ارتباط به محل کسب و کار خود ایجاد می کنید. در تبلیغات کاغذی این راه تماس معمولا شماره تلفن محل کار شما بود ولی وقتی بحث رپورتاژ آگهی به میان می آید و این کار در بستر اینترنت انجام می شود، بهتر است که این اتصال به سایت شما ایجاد شود.
رپورتاژ آگهی چه طور تهیه می شود؟
تهیه محتوای رپورتاژ آگهی امری تخصصی است. اما به طور کلی باید روند مطلب را به صورت زیر در نظر داشته باشید:
فرض کنید شما فروشنده ی 50 محصول مختلف هستید، اگر قصد دارید از فروش اینترنتی استفاده کنید، به یک دسته بندی برای این محصولات نیاز دارید. در رپورتاژ آگهی از همین دسته بندی ها استفاده کرده و به توصیف آنها می پردازند؛ خواندن ریز توضیحات مربوط به هر کدام از 50 محصول شما قطعا از صبر و حوصله ی همه ی مخاطبین سایت مرجع خارج است، پس در رپورتاژ آگهی باید محتوای شما هم جذابیت خبری و همگانی داشته باشد و هم تفاوت های محصولات شما را با دیگر محصولات متذکر شود. در یک جمله مطلبی باشد که همه آن را خواهند خواند و در این بین روی مخاطب هدف شما تاثیر گذار واقع شده، او را برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید به سمت سایت شما سوق می دهد.
وب سایت ایران رپورتاژ به آدرس iranreportaj.com آماده است تا خدمات رپورتاژ آگهی شما را در بهترین سایت های ایران با بهترین هزینه ممکن انجام دهد.