iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حتی در روزهایی که در خانه هستید و آرایش نمی کنید دوست دارید لب هایتان دارای رژ لب باشد. خانم ها با زدن رژ لب اعتماد به نفس و روحیه می گیرند و می توانند برای خود یک روز شاد و عالی را بسازند. 

اما کمی صبر کنید. رژ لب هم می تواند زیبایی ببخشد و هم می تواند زیبایی بگیرد. اگر رژ لبی که انتخاب میکنید دارای مواد مغذی و سالم باشد میتواند به سلامت لب هایتان کمک کند و به آن ها طراوت ببخشد اما اگر رژ لبی که می خرید فیک و تقلبی باشد دارای مواد غیر استانداردی است و علاوه بر اینکه زیبایی به همراه ندارد بلکه می تواند لب های شما را خشک و پوسته پوسته کند.

در این مقاله می خواهیم در مورد انتخاب و خرید رژ لب سالم شما را راهنمایی کنیم. پس اگر شما هم خانمی جذاب هستید که علاوه بر زیبایی سلامتی هم برایش اهمیت دارد پیشنهاد می کنیم ما را در خواندن این مقاله همراهی کنید.

 

رژ لب

چگونه رژ لب سالم را تشخیص دهیم؟

در تولید همه رژ لب ها مواد یکسانی وجود دارد. رنگدانه های طبیعی و مصنوعی، لوسیون نرم کننده و مواد شیمیایی به کار رفته است. اما چرا یک رژ لب استاندارد و آبرسان است و رژ لب دیگری سرب دارد و سرطان زا است؟

دلیل این موضوع میزان ترکیب این مواد با یک دیگر است. 

به عنوان مثال اگر میزان روغن های موجود در رژ لب بیشتر باشد رژ لب شما چرب و اگر کمتر باشد رژ لب خشک خواهد شد. در مورد رژ لب های سرب دار میزان مواد شیمیایی موجود در آن بسیار زیاد است و این می تواند به سلامتی شما و لب هایتان آسیب برساند.

هنگام خرید لوازم آرایشی دقت کنید که هر چه مواد آرایشی روی پوست و لب ماندگاری بیشتری داشته باشد می تواند آسیب شدیدتری بزند. در مورد رژ لب به دلیل نازک و حساس بودن پوست لب این نکته بسیار جدی تر و خطرناک تر است. نوعی از رژ لب جامد وجود دارد که با عنوان رژ لب 24 ساعته همه ما می شناسیم.

 این مدل رژ لب جامد مدت زمان بیشتری روی پوست لب هایتان باقی می ماند و خیلی راحت با خوردن و آشامیدن پاک نمی شود. به دلیل پایین بودن میزان چربی موجود در این رژ لب می تواند پوست لب های شما را نیز خشک کند.

رژ لب استاندارد کاور و پوشش دهی خوبی دارد و پوست لب را خشک و پوسته پوسته نمی کند. اگر بعد از استفاده از یک رژ لب پوست لب هایتان به شدت خشک شد بدانید رژ لبی که در دست دارید اصل نیست و لب های شما به آن مواد آرایشی حساسیت نشان داده است. بهتر است استفاده از این محصول آرایشی را قطع کنید و به فکر درمان و برگرداندن لطافت لب هایتان باشید.

رژ لب

یک روشی که خانم ها با آن سعی می کنند که سرب موجود در رژ لب را بسنجند که البته پایه و اساس علمی ندارد و برای رژ لب هایی که میزان بسیار زیاد سرب دارد کارایی دارد و برای نمونه هایی که میزان کمتری سرب دارد جواب نمی دهد استفاده از طلا است. خانم ها یک لایه رژ لب را روی دست های خود می کشند و با انگشتر طلای خود روی آن خط می اندازند. اگر این خراش تیره شد متوجه می شوند که رژ لب استاندارد نیست  و از خرید رژ لب منصرف می شوند.

اگر می خواهید که خیالتان از بابت استاندارد و با کیفیت مواد اولیه رژ لبی که خریداری می کنید راحت باشد باید به فروشگاه های مجاز آرایشی مراجعه نمایید. 

خرید رژ لب خود را از برند روبی سان انجام دهید تا علاوه بر زیبایی منحصر به فرد سلامت و آبرسانی به لب هایتان را نیز تجربه کنید

 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

به شخصه وقتی به سفر می روم، معمولا عبارت بهترین رستوران آن شهر را در جستجوی گوگل وارد می کنم. لازم است که قبل از هرچیزی یک شناخت کلی نسبت به رستوران های آن شهر مقصد پیدا کنم. اگر جستجوی من به نتیجه ای دقیقی نرسید، سعی می کنم با لیست کردن رستوران هایی که درباره ی آنها خوانده ام، انتخاب خود را انجام دهم. اگر راجعبه چند رستوران موارد مثبت خوانده باشم، تمام آنها را در آن مدت امتحان می کنم. کیش هم از این قاعده مستثنا نماند. در سفری که به جزیره ی زیبای کیش داشتم، سعی کردم به تمام رستوران های معروف سری بزنم. معرفی بهترین رستوران کیش، با توجه به تعدد فست فود و رستوران بین المللی در این منطقه ساده نبود، به همین دلیل سفارش آنلاین غذا در کیش را هم مد نظر قرار دادم.

بهترین رستوران کیش

 بهترین رستوران کیش باید سفارشات آنلاین مشتری را هم بپذیرد. نمی توان بهترین رستوران کیش بود و توقع داشت که بقیه آنطور که ما می خواهیم، رفتار کنند و غذایشان را در محیط باز یا حتی هتل میل نکنند. البته سفارش آنلاین غذا در کیش به آسانی تهران نبود، ولی رستوران هایی برای این مورد اقدام کرده بودند.

بهترین رستوران کیش را چطور انتخاب کردم؟

در انتخاب بهترین رستوران کیش موارد زیر تحت نظر قرار دادم.

  • احترام به مشتری

  • کیفیت غذا

  • سرعت و کیفیت سرویس دهی

  • این چند مورد را در رستوران های مختلف سنجیدم و این کار را از قبل هم انجام می دادم. بهترین رستوران کیش ولی یک مورد دیگر به فهرست من اضافه کرد. تنوع غذایی، در این رستوران بسیار بالا بود. البته این اتفاق شاید در مورد همه ی فودلند های دنیا افتاده باشد. ولی بهترین رستوران کیش یعنی فودلند کیش تنوع غذایی فوق العاده را به موارد بالا اضافه کرد. بعد از حضور در فودلند توقع من از رستوران های مختلف بالاتر رفت.

بهترین رستوران کیش

 بهترین رستوران کیش منویی از غذاهای خارجی، داخلی، فست فود و ... را به گرد هم آوردن چند زیر مجموعه ی قوی برای شما آماده می کند. سفارش آنلاین غذا در کیش با استفاده از سایت فودلند کیش امکان پذیر است. سرعت سرویس دهی آنها از خیلی از رستوران های تهران بهتر است. وقتی شما سفارش آنلاین غذا در کیش را با پیتزا امتحان کنید، کاملا متوجه این موضوع می شوید.

سفارش آنلاین غذا در کیش

سفارش آنلاین غذا در کیش را چه طور می توان انجام داد؟ 

مثلا ظهر یک روز ابری در آبان ماه است و در هوای روح انگیز جزیره کیش در این فصل، شما و عزیزانتان درون هتلی در کیش هستید. شما هوس کرده اید که یک پرس شیشلیک برای ناهار میل کنید و همراهنتان یکی پاستا می خواهد و دیگری پنه سفارش می دهد. سفارش آنلاین غذا در کیش یعنی همه ی اینها با هم آماده ی خوردن باشد. فودکورت کیش با قدرت سفارشات شما را آماده و ارسال خواهد کرد. اگر به شماره ی تماس آنها نیاز داشتید، کافی است فودلند کیش را در اینترنت جستجو کنید. سفارش آنلاین غذا در کیش می تواند روی خط تلفن هم انجام شود.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

عمل زیبایی بینی یکی از پرتقاضا ترین عمل های زیبایی در دنیا است. اگر تا مدتی پیش تنها بازیگرها و شخصیت های معروف می توانستند این عمل زیبایی را انجام دهند اما در حال حاضر جراحی بینی به حدی در دسترس است که هر شخصی در شهر خود می تواند برای عمل بینی خود اقدام کند.  امروزه با پیشرفت فناوری و علم پزشکی، رسیدن به هر فرم دلخواهی ممکن شده است.

قبلاً هر کسی با هر فرم بینی نمی توانست جراحی بینی موفقی را پشت سر بگذارد و بینی خود را به هر فرمی که خواست دربیاورد اما امروزه دیگر این امکان به وجود آمده است. عمل بینی گوشتی به نسبت سخت تر است و نیاز به تبحر و ظرافت بالایی دارد. تخصص و تجربه پزشک جراح در این زمینه، حرف اول را می‌زند پس در انتخاب جراح خود باید دقت زیادی به خرج دهید چرا که بینی گوشتی بسیار حساس است و اگر عمل بینی گوشتی، توسط فرد حرفه ای انجام نشود ممکن است باعث آسیب به داوطلب جراحی شود.

نتیجه عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بر خلاف باور عموم، بینی گوشتی، گوشت بیشتری ندارد. این بینی در میزان بافت غضروف و چربی، ساختار متفاوتی دارد. بینی گوشتی ویژگی‌های زیر را دارد:

  • پوست آن ضخیم‌تر و سفت‌تر می‌باشد.
  • بافت استخوان و غضروف آن نازک و ضعیف است.
  • لایه چربی زیر پوستی آن، چربی بیشتری دارد. به همین دلیل پوست بینی گوشتی، چرب است و منافذ بزرگی دارد.

عمل بینی گوشتی باید طوری باشد که غضروف ضعیف‌تر نشود و در عین حال فرم مورد نظر اعمال شود.

انواع بینی گوشتی

دو نوع بینی گوشتی داریم. در دسته اول گوشتی بودن بینی به خاطر لایه چربی زیاد زیر پوستی است چون غده‌های سباسه آن‌ها خیلی زیاد است و در دسته دوم بافت پوستی ضخیم‌تر می‌باشد. تجربه نشان داده است که عمل بینی گوشتی برای دسته اول آسان‌تر است.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در میزان ضخامت چربی و پوست است. در بینی گوشتی معمولاً لایه چربی زیر پوست، بیشتر است. همچنین در بعضی دیگر از ‌بینی‌های گوشتی لایه پوستی ضخیم‌تر می‌باشد.

بینی استخوانی از نامش پیداست، پوست نازک و بافت استخوانی ضخیم دارد. معمولاً عمل بینی گوشتی سخت‌تر از استخوانی می‌باشد، از بینی استخوانی می‌توان فرم شکیل‌تر، پایدارتر و مستحکم‌تر ساخت. اما با پیشرفت تکنولوژی این امکان برای بینی‌های گوشتی هم فراهم شده و جای نگرانی ندارد.

نحوه عمل بینی گوشتی

در این روش تلاش می‌شود تا بافت غضروفی تقویت شود و حتی ممکن است برای این کار از غضروف کتف یا گوش فرد، قرض گرفته شود. با این روش دیگر بافت غضروفی مستحکم می‌شود و بینی بعد از عمل فرم خود را حفظ خواهد کرد یا به اصطلاح بگشت نخواهد داشت.

نتیجه عمل بینی گوشتی

سن مناسب برای عمل بینی گوشتی

معمولاٌ توصیه می‌شود که جراحی زیبایی مخصوصاً عمل بینی گوشتی، زمانی انجام شود که صورت و اجزای آن رشد کافی پیدا کرده باشند تا بعد از عمل دیگر برگشتی اتفاق نیفتد. بنابراین اگر قصد جراحی بین دارید بهتر است تا سن بلوغ صبر کنید.

سن مناسب برای جراحی بینی که توسط تمامی جراحان زیبایی توصیه می شود زمان بعد از بلوغ فیزیکی است که این سن برای دختران بعد از شانزده سال و برای پسران بعد از بیست سال است.

 

 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

کانسیلر یک ابزار بسیار مفید آرایشی است که می تواند تاثیرات بسیار مثبتی را روی چهره شما بگذارد. شما با خرید کانسیلر متناسب با پوست صورتتان می توانید لکه های تیره و ناخوشایند صورتتان را بپوشانید، چین و چروک های صورتتان را کاور کنید، از آن به عنوان تصحیح کننده آرایش استفاده کنید و حتی میتوانید با کمک آن به صورت خسته و رنگ پریده خود رنگ و لعاب ببخشید و زیباتر به نظر برسید.

در این مقاله روبی سان تصمیم دارد نمونه ای از این محصول آرایشی را معرفی کند که علاوه بر تمام مزیت های مطرح شده بتواند به سلامت پوست شما کمک کند و باعث جوان سازی پوست صورتتان شود. شما می توانید با خرید کانسیلر با این ویژگی کمی در راه سلامتی پوست صورتتان قدم بردارید.

پس اگر شما هم جزء کسانی هستید که علاوه بر زیبایی، داشتن پوست سالم برایش اولویت دارد در خواندن این مقاله با ما همراه باشید.

خرید کانسیلر

خرید کانسیلر اشتباه

همانطور که میدانید پوست با توجه به ویژگی هایی که دارد انواع مختلفی دارد. یک صورت می تواند چرب باشد و صورت دیگر به شدت خشک. در نتیجه برندهای آرایشی در تولید لوازم خود سعی کرده اند که به این مسائل توجه داشته باشند و لوازم آرایشی را متناسب با پوست صورت خانم ها تولید کنند. اگر شما به دنبال این هستید که پوست صورت سالمی داشته باشید باید در خرید کانسیلر یا دیگر لوازم آرایشی کمی دقت کنید تا متناسب با پوستتان انتخاب کنید.

بیشتر آسیب هایی که خانم ها روی صورت خود احساس می کنند مانند چین و چروک، لکه های قهوه ای همگی به دلیل استفاده از مواد آرایشی نامرغوب و حتی نامناسب با پوست صورتشان است.

پس اولین قدم برای این که بتوانید از بروز چین و چروک زود هنگام جلوگیری کنید بهتر است خرید کانسیلر یا دیگر لوازم آرایشی مربوط به پوست را صحیح انجام دهید.

برای خانم هایی که پوست چرب دارند این نکته بسیار مهم است که از مواد آرایشی استفاده کنند که فاقد چربی باشد و بتواند چربی پوست را کنترل کند. استفاده از مواد آرایشی اشتباه باعث بروز جوش ها و آکنه های زیادی روی پوست می شود. 

خانم های پوست چرب بهتر است خرید کانسیلر تان از بین مدل های جامد باشد و اگر تمایل به استفاده از کانسیلر مایع دارید باید از فروشنده درخواست کنید که نمونه بدون چربی را به شما دهد. در این موارد باید دقت کنید کلمه free oil روی کالا درج شده باشد.

خانم هایی که پوست خشک دارند از نمونه های چرب تر استفاده کنند. این افراد باید بیشتر به پوستشان برسند چرا که خشکی زیاد می تواند باعث ایجاد چروک های ریز و در طولانی مدت بیشتر هم می شود. 

خرید کانسیلری که دارای چربی و روغن طبیعی باشد بهترین گزینه انتخاب شماست. برای خرید کانسیلر با این مشخصات باید به فروشگاه های معتبر آرایشی مراجعه کنید.

خرید کانسیلر

خرید کانسیلر جوان کننده

بیشتر استفاده خانم ها از این ابزار آرایشی برای پوشاندن کبودی و سیاهی دور چشم است. خرید کانسیلر را انجام می دهند تا به وسیله آن نازیبایی های این قسمت از صورت را بپوشانند.

ناحیه دور چشم به دلیل نازک بودن پوستش خیلی حساس است و خیلی زود چروک می شود. اگر بتوانید خرید کانسیلر را از بین برندهای معتبر انجام دهید می توانید این تضمین را داشته باشید که به این قسمت از صورتتان هم رسیدگی می شود.

روبی سان برندی است که در این محصول آرایش خود تمام ویتامین های لازم و ضروری پوست را به کار گرفته است. کرم های دور چشم دارای ویتامین های A و  E هستند. این ویتامین ها در کانسیلر روبی سان موجود است. 

به عبارت دیگر زمانی که شما برای زیباتر شدن و آرایش کردن از این محصول استفاده می کنید، کانسیلر تاثیر مثبت خود را در نواحی دور چشم شما می گذارد. این محصول عملیات جوانسازی و کلاژن سازی را شروع می کند و در اثر استفاده طولانی مدت شاهد کمتر شدن چروک های ناحیه چشمتان می شوید.

 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

 

مطابق ماده واحده قانون اصلاح قوانین تنظیم خانواده، زنان شاغل می توانند از 9 ماه مرخصی زایمان استفاده نمایند. در این خصوص تفاوتی میان زنان شاغل در بخش خصوصی و دولتی نمی باشد ایام بهره مندی از این مرخصی جز سابقه کار فرد محسوب شده و به وی حقوق و فوق العاده های مربوطه این ایام تعلق می گیرد. این ایام قابل ذخیره نبوده و بانوانی که در ایام بارداری استعفا داده و یا اخراج شده اند نمی توانند از این مرخصی استفاده نمایند.

 

قوانین مربوط به مرخصی زایمان خانم های شاغل

یکی از نگرانی هایی که خانم های شاغل دارند؛ نگرانی از بابت تأثیر بارداری و زایمان در ادامه روند اشتغال شان و مزایای در نظر گرفته شده برای ایشان می باشد.

بانوانی که تحت هر عنوان شغلی اعم از منشی، پرستار، مهندس، و... مطابق تعریف کارگر ماده 2 قانون کار، مشغول به کاری باشند و به هر عنوان در مقابل دریافت مزد حقوق کار می کنند و بیمه تامین اجتماعی برای آنان پرداخت می گردد از یک سری امتیازات برای ایام بارداری و زایمان بهره مند هستند. 

قانونگذار به جهت حمایت از خانواده و فرزندآوری، علاوه بر مزایایی که برای بانوان شاغل در نظر گرفته است؛ برای بارداری آن ها نیز تدابیری اندیشیده؛ تا حتی الامکان اشتغال بانوان مانعی بر سر راه مادری کردن ایشان و بالعکس ایجاد نماید. در این مقاله تلاش می گردد؛ مزایا و حمایت های قانونی زمان بارداری و زایمان بانوان مورد بررسی قرار گیرد.

بارداری و مرخصی زایمان

مدت مرخصی زایمان

در گذشته، مرخصی برای زایمان زنان شاغل 6 ماه در نظر گرفته شده بود؛ اما با تصویب "قانون اصلاح قوانین تنظیم خانواده" مطابق تبصره 2 ماده واحده این قانون، در حال حاضر این مدت به 9 ماه افزایش پیدا کرده است. 

همچنین پس از تصویب این قانون کلیه محدودیت های بیمه ای که براساس تعداد فرزند(در مباحث مربوط به فرزند چهارم و بیشتر، در خصوص مرخصی زایمان و...) برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده بود، لغو شد.

در همین خصوص زنانی که شاغل در بخش غیردولتی خصوصی بوده و صندوق بازنشستگی آنها تأمین اجتماعی بوده به موجب دادخواستی، خواستار پرداخت حقوق فوق العاده های ایام مرخصی زایمان افزایش یافته از ۶ ماه به ۹ ماه شده اند و شعب دیوان عدالت اداری در رسیدگی به آن رای وحدت رویه شماره ۲۸۸ الی ۳۰۵ و ۳۰۷ مورخ 31/2/1398 را صادرنمود.

این مرخصی 9 ماهه در مورد فرزندان یک قلو یا دوقلو تفاوتی نمی نماید. توجه داشته باشید که، در ایام بارداری مادر می تواند از مرخصی استعلاجی نیز استفاده نماید و این مرخصی ها از مدت 9 ماه مرخصی استحقاقی او برای زایمان کسر نمی گردد.

بارداذری و مرخصی زایمان

مرخصی زایمان برای زنان شاغل در نظر گرفته شده است؛ پس چنانچه در ایام بارداری فرد باردار ترک کار کند؛ مثلاً استعفا دهد به او تعلق نخواهد گرفت و درصورت عدم استفاده از این مرخصی نیز، قابل ذخیره نخواهد بود.

لازم به ذکر است که، قانونگذار برای حمایت بیشتر از مادران این موضوع را مدنظر قرار داده است که؛ پس از وضع حمل، همسران این بانوان نیز از دو هفته مرخصی اجباری(تشویقی) برخوردار شوند.

حقوق ایام مرخصی زایمان 

این مرخصی، همراه با پرداخت تمام حقوق و فوق ‌العاده‌های مربوطه(همچون پاداش و عیدی) خواهد بود و به کلیه کارگران(افرادی که در بخش خصوصی مشغول به کار هستن) و کارمندان(اشخاصی که در بخش دولتی مشغول به کار هستن) زن تعلق می گیرد و کارمندان می بایست از دستگاه مربوطه و کارگران از سازمان تأمین اجتماعی آن را دریافت دارند.

بنابراین مدت زمان 9 ماه ایام مرخصی زایمان جز سابقه خدمت محسوب شده و در احتساب بازنشستگی خانم موثر می باشد. البته، قطعاً خانم در این مدت نباید شاغل به کار باشد در غیر اینصورت مرخصی او محاسبه نمی شود.

لازم به ذکر است که؛ بانوان شاغل در بخش خصوصی تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی می توانند از این سازمان کمک هزینه بارداری و زایمان نیز دریافت نمایند و بانوان شاغل در بخش دولتی براساس بخشنامه های مربوطه نهاد یا سازمان متبوع بهره مند می گردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اپلیکشین حقوقی شهرداد مراجعه نمایید.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

اگر شما قصد احراز در سامانه احراز هویت امتا را دارید، اما در این سامانه با خطاهای مختلف مواجه می شوید و نمی توانید ثبت نام خود را انجام دهید، ابتدا چک کنید که سیم کارت به اسم شما می باشد یا نه؟ در صورتی که به اسم شما نباشد، باید برای خرید سیم کارت اقدام کنید.

اگر این گونه است و نیاز به خرید سیم کارت دارید، به یک سری از نکاتی که در هنگام خرید سیم کارت باید به آن توجه کرد، دقت کنید که شامل موارد زیر می باشد:

 

اپراتور همراه اول یا ایرانسل یا رایتل؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

اولین نکته ای که در هنگام خرید سیم کارت باید به آن دقت کنید، اپراتوری است که باید برای انتخاب آن خیلی دقت کنید. هر کدام از این اپراتورها خدمات منحصر به خود را دارند. مثلا همراه اول به دلیل سابقه طولانی تر نسبت به بقیه، سرویس دهی شبکه بهتری دارد. در مقابل سرعت اینترنت ایرانسل در بسیاری از کلان شهرها، از دو اپراتور دیگر بهتر می باشد. شما باید نسبت به این که در کدام شهر زندگی می کنید و چه خدماتی برای شما در اولویت می باشد، اقدام به انتخاب اپراتور مد نظر خود کنید.

 

دائمی یا اعتباری؟ کدام یک بهتر است؟

یک انتخاب شخصی می باشد. ولی باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که معمولا خدمات بر پایه سیم کارت دائمی ارزان تر می باشد. مثلا تعرفه مکالمه و ارسال پیامک در سیم کارت های دائمی نسبت به اعتباری ارزان تر می باشد. در مقابل این که سیم کارت دائمی قیمت بیشتری دارد. اگر قصد خرید سیم کارت دائمی را دارید، پیشنهاد ما اپراتور همراه اول به خاطر اعتبار و کلاس آن می باشد.

خرید سیم کارت

تنوع بسته کدام یک بیشتر است؟

در تنوع بسته های اینترنتی موجود در هر کدام از اپراتورها، می توان گفت که بین اپراتور همراه اول و ایرانسل رقابت سنگینی در این موضوع وجود دارد. اما اگر بحث سر قیمت های بسته های اینترنتی باشد، متاسفانه تفاوت چندانی بین قیمت بسته های هر سه اپراتور نخواهید یافت و در این موضوع هیچ تفاوتی با هم ندارند.

 

بعد از خرید سیم کارت، برای سامانه احراز هویت امتا چه کنیم؟

سامانه احراز هویت امتا

برای این امر ابتدا به وب سایت سامانه احراز هویت امتا مراجعه کنید. حتما قبل از ورود فیلتر شکن خود را خاموش کنید که با خطای 403 (خطای مرتبط به بلاک شدن IP) مواجه خواهید شد.

سپس بعد از ورود به سایت در کادر سبز رنگ سمت چپ صفحه با آیکن ثبت نام مواجه می شوید.

روی آن کلیک کنید و در مرحله بعد از شما خواسته می شود که شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. حتما به این موضوع دقت کنید که شماره تلفن همراه باید متعلق و به نام شما باشد. در غیر این صورت در مرحله بعد ثبت نام به مشکل بر خواهید خورد. یک کد 4 الی 5 رقمی به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که آن را وارد کنید.

 

در مرحله بعد سامانه احراز هویت امتا  از شما اطلاعات کاربری مانند رمز، کد ملی، شماره شناسنامه را طلب می کند. 

بعد از آنکه همه آن ها را وارد کردید، حالا نوبت این است که با ورود به اکانت کاربری خود اطلاعات بانکی و شماره تلفن همراه و ایمیل های مرتبط به خود را اضافه کنید و آن ها را احراز هویت بکنید.

برای ثبت نام در قرعه کشی خودرو و احراز هویت سامانه امتا، اضافه کردن شماره کارت بانکی خود بسنده می کند و نیازی نیست که اطلاعات دیگری وارد کنید.

امیدوارم از مقاله سامانه احراز هویت امتا راضی بوده باشید. حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

در این مطلب درباره سئو انگلیسی و سئو عربی صحبت می‌کنیم. اگر با سئو آشنایی داشته باشید حتماً می‌دانید که موتورهای جستجو چگونه نتایج را به کار پیشنهاد می‌دهند. موتورهای جستجوگر در تمامی سایت‌ها دنیا می گردند و بهترین آن‌ها را انتخاب کرده و به کاربر پیشنهاد می‌دهند. البته این نتایج باید مطابق به زبان کاربر باشد. به عنوان مثال اگر کاربری عرب زبان در کشوری عربی سرچ کند، نتایجی که به او نشان داده می‌شود به زبان عربی خواهند بود. این نکته برای هر زبانی برقرار است، مخصوصاٌ زبان انگلیسی. برای این کار باید سایت چند زبانه داشته باشید و سایت خود را برای زبان عربی یا انگلیسی سئو کنید. به این کار می‌گویند سئو عربی و سئو انگلیسی. 

 

سئو انگلیسی و سئو عربی

 

سئو انگلیسی و سئو عربی چگونه در  سئو سایت تاثیر دارند؟

سئو عربی به درآمد و افزایش ترافیک سایت شما کمک می کند. از آن جایی که می‌دانید گوگل به کاربرانش اهمیت می‌دهد و تا جایی که بتواند مطابق نیاز و خواسته آن‌ها عمل می‌کند. به عنوان مثال به کاربر عرب زبان، سایت عربی پیشنهاد می‌دهد نه انگلیسی یا فرانسوی. همینطور برای کاربران فارسی. سئو انگلیسی نیز بسیار مفید است چرا که موتور جستجوگر در نهایت اگر نتیجه عربی یا فارسی نیافت نتیجه انگلیسی پیشنهاد می‌دهد. چون انگلیسی یک زبان بین المللی است و اکثر کشورهای دنیا با آن آشنایی دارند.

 

اگر سایت خود را چند زبانه کنید، انگلیسی و عربی، می‌توانید سئو انگلیسی و عربی را هم در سایت خود پیاده سازی کرده و از این طریق از تمام دنیا بازدید کننده زیادی روانه سایت و کسب و کار خود کنید. به این طریق مشتری و درآمد شما بیشتر خواهد شد. با سئو انگلیسی و سئو عربی برند شما در کل جهان شناخته شده و معتبرتر می‌شوید.

مگر سئو انگلیسی کافی نیست؟ چرا سئو عربی؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا سئو عربی؟ مگر سئو انگلیسی کافی نیست؟ در جواب می‌توان گفت بله انگلیسی هم کافیست و جالب است بدانید که بعد از زبان انگلیسی، زبان عربی جمعیت بیشتری را شامل می‌شود. شما با سئو عربی می‌توانید راحت‌تر کاربران عرب زبان را جذب سایت کنید. خود شما هم زبانتان فارسی است که این مقاله را می‌خوانید اگر در کنار این مقاله یک مقاله انگلیسی زبان با همین محتوا پیشنهاد دهند کدام را قبول می‌کنید؟ مسلم است فارسی چون زبان مادری شماست و برایتان راحت است.

چگونه سئو عربی و انگلیسی را در سایت خود پیاده سازی کنیم؟

سئو انگلیسی و سئو عربی همان سئو هستند! یعنی همان کارهایی که برای سئو به زبان فارسی انجام می‌دهید باید برای سئو انگلیسی و سئو عربی انجام دهید. همان طور می‌دانید سئو شامل سه بخش می‌شود: سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال. 


 

سئو انگلیسی و سئو عربی

سئو داخلی:

 به درون سایت مربوط می‌شود، اینکه محتوای شما چقدر با کیفیت است و لینک سازی داخلی را چگونه انجام داده‌اید. برای سئو انگلیسی و سئو عربی، محتوای انگلیسی و فارسی تولید کنید و لینک سازی هم به همان صورت لینک سازی خارجی می‌باشد. 

سئو خارجی: 

به بیرون سایت مربوط می‌شود و مهم‌ترین کار در این مرحله، لینک سازی خارجی می‌باشد که کاری حساس و مهم می‌باشد و بهتر است یک سئوکار حرفه‌ای این کار را انجام دهد. در این مرحله باید لینک سازی در سایت‌های همان زبان عربی یا انگلیسی صورت گیرد.

سئو تکنیکال: 

برای پیاده سازی سئو عربی و انگلیسی در این مرحله، حتماً بررسی کنید که سایتتان سرعت بالایی داشته باشد و در کشورهای مختلف سرعتش پایین نباشد. ریسپانسیو بودن را هم چک کنید.

اگر سوالی درباره سئو انگلیسی و عربی دارید به سایت سئو اینجا می‌توانید مراجعه کنید، کارشناسان سئو اینجا به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

قبل از آن که به مبحث فروش دامنه بپردازیم، ابتدا باید به توضیح درباره مفهوم خود دامنه می پردازیم. دامنه به همان آدرسی گفته می شود که شما با وارد کردن آن در قسمت جستجو موتور گوگل و یا مرورگر های دیگر، وارد یک وب سایت می شوید. خرید دامین و فروش دامنه، از مسائل بسیار مهمی است که هر شخصی در ابتدای راه اندازی وب سایت خود حتما باید به آن توجه کافی را داشته باشد.

در هنگام فروش دامنه، یک سری سایت ها با نام های خاص و کوتاه و همچنین با پسوند های خاصی هستند که بسیار رایج و کاربردی می باشند. از این رو اگر به فکر خرید و فروش دامنه هستید، حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

موسسات و سایت های گوناگونی در حال حاضر به فروش دامنه مشغول هستند، اما لازم به ذکر است که افرادی نیز هستند که دامنه هایی با نام های کوتاه و اسم هایی را انتخاب کنند که قابلیت این را دارند، به راحتی در ذهن ثبت شوند. این افراد پس از انتخاب این نام ها، آن ها را خریداری می کنند و نگه می دارند. سپس از طرق مختلف به فروش دامنه های مذکور با قیمت های بالاتر می پردازند و از این راه کسب درآمد می کنند.

برای خرید دامنه نیز، شما تنها زمانی به آن نیاز پیدا می کنید که به دنبال راه اندازی کسب و کار و یا سایت های اینترنتی می باشید. برای مثال دیجی کالا یک نام دامنه می باشد که با پسوند com فروخته شده است. این نام به خاطر قابلیت ثبت سریع آن در ذهن، در خاطر افراد زیادی مانده و در حال حاضر به یکی از معروف ترین سایت های ایرانی و حتی در خاورمیانه نیز تبدیل شده است. 

اجزای دامنه

اگر بخواهیم خرید و فروش دامنه را به شکلی دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم، باید اجزا آن را کامل بشناسید. دامنه ها به طور کلی از ۲ بخش نام دامنه و پسوند آن تشکیل شده است. ترکیب این دو باهم، آدرس سایت شما را تشکیل می دهد.

نام دامنه همان اسمی است که شما باید آن را کوتاه و راحت انتخاب کنید تا هم راحت در ذهن کاربر ثبت شود و هم سختی نوشتن آن باعث سردرگمی کاربران نگردد.

پسوند دامنه نیز در انتهای دامنه قرار می گیرد که در حال حاضر پسوند های مختلفی وجود دارد که کسب و کار های گوناگون با توجه به نیاز خود می توانند آن ها را انتخاب کنند.

برای مثال پسوند های com بسیار محبوب می باشند و پیدا کردن نام های منحصر به فرد کوتاه و معنی که این پسوند را داشته باشند بسیار سخت می باشد و برای پیدا کردن آن باید وقت زیادی را صرف کرد.

همچنین پسوند های دیگر نیز وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. مثل پسوند های ir پسوند های info و ...

اگر قصد مراجعه به یک وب سایت معتبر برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید و یا حتی قصد دارید برای خرید و فروش دامنه اقدام کنید می توانید به سایت نام مراجعه کنید و از خدمات موجود در این سایت بهره ببرید.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

اگر خدای نکرده یک صحنه آتش سوزی را در مکانی مشاهده کرده باشید و چهره ی انسان هایی که در آنجا در آن موقعیت گیر افتاده اند را مشاهده کرده باشید. حتما می دانید که آتش سوزی تا چه حد می تواند وحشتناک و دلهره آور باشد و سلامت انسان ها را در معرض نابودی قرار دهد. اهمیت لوازم آتش نشانی برای مقابله با این دشمن قدرتمند بر کسی پوشیده نیست. اما واقعا در همه ی مکان ها این لوازم آتش نشانی حتی در سطح اولیه و مقدماتی وجود دارند؟ و آیا اگر مجهز به حداقل لوازم آتش نشانی باشیم، برای جنگ با آتش کافی است؟ اهمیت اعلام حریق اینجا مشخص می شود. درست جایی که باید خبر زودتر از حادثه به ما برسد …

لوازم آتش نشانی

اعلام حریق چیست؟ شامل چه اجزایی می شود؟ 

اگر هیچ شخصی در آن مکان نباشد چه کارهایی از اعلام حریق به تنهایی بر می آید؟ اعلام حریق که آن را بیشتر به نام سیستم اعلام حریق می شناسیم، نوعی تجهیزات ارتباطی است که امروزه در کشور ما در بیشتر ساختمان های اداری و تجاری و در وهله ی آخر ساختمان های مسکونی خوش ساخت، استفاده شده است. اجزای سیستم اطفای حریق شامل دتکتور (detector) در انواع مختلف است. این شناسانده ها می توانند به صورت حرارتی یا گازی باشند. یعنی دمای بالا یا وجود گازهای غیر طبیعی در هوای محیط را تشخیص دهند. انرژی الکتریکی مورد نیاز اعلام حریق معمولا از برق اضطراری ساختمان تامین می شود تا اگر با قطع برق مواجه شدیم، اعلام حریق بتواند به فعالیت ادامه دهد. بعد از تشخیص در دتکتور ها اطفای حریق باید یک اقدام عملی داشته باشد. بدین صورت که خبر به پنل مرکزی سیستم منتقل می شود تا تصمیم گیری انجام شود. اگر پرسنل فعالی در آن ساعت آنجا حضور داشته باشند و ساختمان مجهز به لوازم آتش نشانی باشد، کار عملی آغاز می شود.  

اعلام حریق

کدام لوازم آتش نشانی بیشتر مورد نیاز است؟

اگر یک نگهبان ساده یک کپسول آتش نشانی سالم و تاریخ دار را به عنوان لوازم آتش نشانی در اختیار داشته و طرز استفاده ی صحیح از آن را قبلا آموخته باشد، دلیلی وجود ندارد که نتواند با آتش مقابله کند زیرا اعلام حریق پیش دستی کرده و قبل از بزرگ و فراگیر شدن آتش سوزی به مرکز اطلاع داده است. به خاطر امکان خطای جزئی در اعلام حریق بیشتر مواقع در پنل مرکزی و برای خبر کردن آتشنشانی یک انسان بالغ تصمیم می گیرد. 

لوازم ایمنی

لوازم آتش نشانی مورد نیاز هر ساختمان با توجه به کاربری آن و اموری که در آنجا انجام می شود، تعیین پذیر است. شاید برای برخی نقاط یک کپسول آتش نشانی کفایت کند و برای برخی دیگر شما نیاز داشته باشید که لوازم آتش نشانی بیشتری خریداری کنید. شرکت یونکس به عنوان یکی از تولید کنندگان برتر کشور در سال حمایت از تولید ملی و حتی پیش از آن فروش لوازم آتش نشانی و اعلام حریق را به قیمت بسیار مناسب برای خرید های تعداد یا تکی انجام می داد. البته در مورد اعلام حریق هنوز هم سهم قطعات خارجی در بازار، کمی بیشتر است.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

در گذشته و به خاطر همه گیر نبودن استفاده از کامپیوتر برای کارهای مدیریت و اداری، بیشتر از کاغذ استفاده می گردید. استفاده از کاغذ برای کارهای اداری و مدیریت، علاوه بر هزینه های سرسام آور کاغذی که به مدیران شرکت ها وارد می کرد، دردسرهای زیاد و تمام ناپذیر خود را همراه خود داشت که شامل مشکلات آرشیو کردن، دسته بندی کردن و نیاز به مکانی برای قرار دادن آرشیوها داشت و فقط همین مورد نیست. (یک شرکت بسیار بزرگی را فرض کنید که می خواهد فایل های مشتریان 5 سال اخیر خود را آرشیو  و نگهداری کند.)

 علاوه بر این ها، پیدا کردن یک فایل در میان آرشیوتان، دردسر بسیار بزرگ و سنگینی است که در بهترین حالت و به فرض اینکه شخص آرشیو کننده بسیار آدم با دقتی بوده باشد، مدت فراوانی طول خواهد کشید و می کشد. به دلیل این مشکلات سرسام آور بود که مهندسان کامپیوتر و افرادی که در زمینه برنامه نویسی تخصص داشتند، دست به کار شده و با تولید برنامه های مختلف مدیریت گونه، کار را برای شرکت ها و مدیران راحت کرد. 

در عرصه دندانپزشکی، اما هیچ برنامه ای برای مدیریت مطب دندانپزشکی و کلینیک وجود نداشت؛ تا اینکه شرکت لبخند،  نرم افزار مطب دندانپزشکی و نرم افزار کلینیک دندانپزشکی را همزمان با هم ارائه نمود. با این نرم افزار، کار  را برای افرادی که مطب دندانپزشکی داشتند، راحت نمود.

 در ادامه ما به بررسی نرم افزار مطب دندانپزشکی در کنار نرم افزار کلینیک دندانپزشکی لبخند خواهیم پرداخت. اگر شما دارای یک مطب دندانپزشکی هستید و قصد دارید از شر کاغذ بازی و هزینه های زیاد کاغذ خلاص شوید، پس با ما همراه شوید تا شما را با یکی از بهترین نرم افزارهای مطب و کلینیک دندانپزشکی آشنا کنیم.

 نرم افزار کلینیک دندانپزشکی لبخند

نرم افزار مطب دندانپزشکی لبخند چیست؟

نرم افزار مطب دندانپزشکی لبخند، بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می شود  و هم چنین به صورت آفلاین بر روی دستگاه شما نیز کار می کند. در نسخه مطب دندانپزشکی لبخند، حداکثر 4 پزشک می توانند از آن استفاده کنند که برای یک مطب عدد مناسبی است و به خاطر همین موضوع نرم افزار مطب نامیده شده است. نرم افزار مطب دندانپزشکی لبخند دارای یک سری امکانات پایه است که قابلیت اضافه کردن امکانات مورد نیاز بنابر درخواست مشتری وجود دارد. 

نرم افزار دندانپزشکی لبخند


 

نرم افزار کلینیک دندانپزشکی چه ابزاری به مدیر کلینیک ارائه می کند؟

چرا باید برای بیماران یک کلینیک هزاران پرونده ی کاغذی حجیم و سنگین تشکیل شود و سالهای سال از آن ها در فضایی نگه داری شود وقتی که علم آنقدر پیشرفت کرده است. نرم افزار کلینیک دندانپزشکی توانست با ساده کردن امر تشکیل پرونده برای بیماران و ذخیره این پرونده ها بر روی هارد دیسک کمک زیادی به بایگانی بکند. توقعات بعدی کاملا مربوط به مدیریت کلینیک می شود. درخواست آنها از برنامه نویسان این بود که بتوانند تحت یک نرم افزار کلینیک دندانپزشکی و به صورت یک برنامه جامع به همه ی بخش ها نظارت داشته باشند. به عنوان مثال بتوانند مالیات هر دندانپزشک را تعیین و درصد آن را کسر کنند، به انبار و ورود و خروجی های آن نظارت کنند تا چیزی کم و کسر نباشد، لابراتوار را زیر نظر داشته باشند و مهم تر از همه بخش حسابداری و تهیه فاکتور جامع برای مشتری بود. اگر کسی مراجعات قبلی داشته و حساب آنها هنوز صاف نشده، نرم افزار کلینیک دندانپزشکی با اعلام آن فرد به عنوان مشتری قرمز اجازه ارائه خدمات به وی را نمی دهد.

 

  • iran reportaj