iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

۷ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
بیشترین مورد استفاده از ایزوگام، عایق کردن پشت بام است. البته این به این معنا نیست که از ایزوگام فقط برای عایق کردن پشت بام استفاده می‌شود. ایزوگام کاربردهای دیگری هم دارد، اما از آن‌جا که شهر پر شده از آپارتمان‌های چند طبقه، افرادی که در طبقات آخر این ساختمان‌ها زندگی می‌کنند در فصل زمستان با مشکلاتی مثل چکه کردن سقف و مواردی از این قبیل دست و پنجه نرم می‌کنند.
برای جلوگیری از هرگونه آسیبی به سقف خانه و همچنین جلوگیری از آسیب دیدن سطح پشت بام، نیاز به عایق بندی با ایزوگام داریم. بازار خرید و فروش ایزوگام رونق خوبی دارد؛ اما تعیین قیمت ایزوگام، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ایزوگام چیست و از چه ساخته شده است ؟

ایزوگام از فراورده‌ای نفتی و محافظتی ساخته شده است. ترکیب قیر، الیاف‌های مصنوعی و نابافته، ضایعات پلاستیک و نخ، مواد پلیمری و مواد معدنی منجر به ساخت لایه‌ای  با مقاومت بالا در برابر رطوب و  نم می‌شود. ایزوگام از چندین لایه مختلف تشکیل شده که این لایه‌‌ها موجب افزایش مقاومت و حفاظت از سطح مورد نظر می‌شود.
 استفاده از ایزوگام باعث شده که سالیانه در دنیا، معادل 200 میلیون بشکه نفت در مصرف انرژی صرفه جویی شود و از این طریق، در کمک به حفظ محیط زیست تاثیر زیادی داشته باشد.  این عایق به صورت رول بسته بندی شده و در مغازه‌های که فروش ایزوگام انجام می‌دهند، قابل خریداری است. اگر شما هم قصد خرید ایزوگام دارید، مواردی هست که بهتر است پیش از خرید بدانید!

چرا باید از ایزوگام استفاده کنیم؟

وجود خاصیت الاستیکی، مقاومت در برابر نفوذ آب و همچنین سبکی آن، ایزوگام را به یک انتخاب درست برای عایق بندی تبدیل می‌کند. نفوذ آب می‌تواند منجر به آسیب‌هایی مانند هجوم حشرات ، کپک و در بدترین حالت آسیب به ساختمان شود. برای افزایش کارایی و کیفیت، ایزوگام‌ها را چند لایه می‌سازند. این عایق‌ها در برابر اشعه فرابنفش نیز مقاوم هستند و در فصل تابستان گرمای کمتری را جذب می‌کنند. در نتیجه تا حدودی در خنک نگه‌داشتن محیط داخلی و عدم ورود گرما نقش دارند.

ایزوگام در کجا کاربرد دارد؟

عایق ایزوگام، ضد نم و رطوبت است و  بیشتر برای پوشاندن استخر، پشت بام، سرویس‌بهداشتی، آشپزخانه، تونل‌ها، پل‌ها، لوله‌های آب، گاز، نفت، دامداری‌ها ، پارکینگ‌های طبقاتی و غیره استفاده می‌شود.

نحوه عایق بندی سطوح

نصب و به کار گذاشتن لایه‌های ایزوگام، از 6 مرحله تشکیل شده است.
  •  تمیز کردن سطح
  •  زیرسازی
  •  استفاده از قیر یا پرایمر
  •  اندازه‌گیری
  •  باز کردن رول ایزوگام
  •  شروع نصب
هنگام نصب، رول ایزوگام را به طول ۱۰ متر باز کرده و به دو قسمت پنج متری تقسیم می‌کنند. با روشن کردن مشعل‌ها و حرارت دیدن لایه‌ی ایزوگام، لایه‌ها حالت چسبندگی پیدا می‌کنند و به سطح مورد نظر می‌چسبند. توجه داشته باشید که نصب باید از قسمت میانی لایه ایزوگام شروع شود؛ در غیر اینصورت خط تنظیم آن تراز نخواهد بود و ایزوگام کج نصب می‌شود.

چه عواملی در خرید و قیمت ایزوگام تاثیرگذار هستند؟

"مواد اولیه به کار رفته در ساخت" 
 در ساخت یک ایزوگام مرغوب از قیر 70*60، دو لایه تیشو و پلی استر، یک لایه فویل آلومینیومی به کار می‌رود. 
 
"وزن"
وزن استاندارد ایزوگام بین 40 تا 42 کیلوگرم است
 
"تطابق با آب و هوای منطقه"
این عایق در دونوع، یکی برای مناطقی با آب و هوای گرم و مناطقی با آب و هوای سرد ساخته می‌شود.
 
"تعداد لایه های تشکیل دهنده"
رول‌های ایزوگام تک لایه، دولایه و سه لایه هستند.
تک‌ لایه: مجهز به پلی استر 
دو لایه: پلی استر و الیاف تیشو
نوع سه لایه آن‌ها به صورت سفارشی تولید می‌شود.
 
"ضخامت"
ضخامت استاندارد 4 میلیمتر است.
 داشتن نشان استاندارد و خدمات پس از فروش و عوامل دیگر که در قیمت ایزوگام تاثیر زیادی دارند.
ایزوگام محصولی صنعتی و متکی به دانش و فناوری در راستای ایمن سازی در برابر آب، رطوبت، بارش برف و باران است. برای اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت بروز می‌توانید به سایت ایزوگام ایران مراجعه نمایید.
  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید اقساطی گوشی و همچنین خرید اقساطی لپ تاپ به آن توجه داشته باشید، سابقه فروشگاه و مرکز خرید مورد نظر است. شما می‌توانید با پرسش از مشتریان این مراکز، پرس و جو از فروشگاه‌های اطراف و کارهای دیگر از سابقه، قدمت و همچنین اعتبار فروشگاه اطلاعات کافی کسب کنید. 

ضمانت نامه و گارانتی لپ تاپ

ارائه ضمانت نامه و گارانتی معتبر، یکی از مهمترین معیارهای خرید اقساطی لپ تاپ می‌باشد. نحوه گارانتی و همچنین موارد شامل گارانتی نیز از معیارهای انتخاب می‌باشد.

پرداخت اقساط و ضمانت لپ تاپ

نحوه پرداخت مبلغ پیش قسط و نوع ضمانت مورد نظر (چک، ضامن، سفته و موارد دیگر) از مواردی است که باید هنگام خرید اقساطی لپ تاپ به آن کاملا توجه شود تا خریدی مطمئن و همچنین بهینه از نظر هزینه داشته باشید.

نحوه پرداخت اقساط لپ تاپ

معمولا پرداخت اقساط هنگام خرید، به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت صورت می‌گیرد. در پرداخت کوتاه مدت فروشنده نرخ سود کمتری را در نظر میگیرد ولی در خرید اقساطی بلند مدت، نرخ سود بیشتر می‌باشد تا از ضرر فروشنده نیز جلوگیری شود. این مسئله نیز تاثیر زیادی در انتخاب و خرید اقساطی لپ تاپ دارد.

خرید اقساطی لپ تاپ ایسوس

خرید اقساطی گوشی مجازی

امروزه سایت‌های مختلفی وجود دارند که امکان خرید اقساطی گوشی را فراهم کرده اند. این سایت‌ها پس از ثبت نام، از مشتریان درخواست دسترسی به اطلاعات بانکی کرده و سپس با توجه به این اطلاعات که به صورت قانونی از سیستم بانکی کشور کسب کرده اند، مبلغ نهایی را برای مشتری قسط بندی کرده و مشتری بدون نیاز به حضور امکان خرید اقساطی گوشی را پیدا می‌کند. در ادامه تعدادی از این سایت‌ها را معرفی می‌شوند:

ایزی پی

شرایط استفاده از ایزی پی به صورت زیر است:

  • ورود به ایزی‌پی (با شماره موبایلی که به نام کاربر است) 

  • انتخاب گزینه خرید اقساطی و اعتبار در صفحه اصلی 

  • انتخاب بخش خرید اقساطی

  • تشکیل پرونده جدید و ثبت اطلاعات هویتی، مبلغ درخواست اعتبار و اطلاعات حساب بانکی

  • انتخاب نوع ضمانت (چک، سفته و یا رمز ارز) و بارگذاری تصویر آن 

  • مطالعه و تایید قرارداد شرایط خرید اقساطی واریز قسط اول

بای چک

سایت بای چک امکان خرید اقساطی گوشی از طریق دریافت چک و اقساط امکان خرید اقساطی گوشی را فراهم می‌کند. بای چک با فروشگاه‌های متعددی نیز قرارداد دارد که امکان خرید اقساطی از طریق این سایت‌ها را نیز فراهم می‌کند.

خرید اقساطی گوشی سامسونگ

لندو

یکی دیگر از روش‌های خرید اقساطی گوشی استفاده از اعتبار الکترونیک لندو است. لندو در حقیقت یک کد تخفیف صددرصدی است که به کمک آن می‌توانید اقدام به خرید اقساطی گوشی کنید. در لندو نیازی به پرداخت نقدی یا ضامن یا استفاده از چک و پیش پرداخت نیست. برای بهره گیری از خدمات لندو کافی است به سایت لندو رفته و آنجا ثبت نام کنید.

دیجی پی

دیجی پی امکان خرید اقساطی گوشی و سایر خدمات را به طور مستقیم از دیجی کالا فراهم می‌سازد. دیجی پی به وسیله ارائه اعتبار الکترونیک مالی، به خریداران کمک می‌کند تا کالای خود را از دیجی کالا به صورت اقساطی تهیه کنند. ثبت نام در دیجی پی به صورت غیر حضوری انجام شده و پس از ثبت نام شما در کمترین زمان می‌توانید از اعتبار مالی الکترونیک استفاده کنید. ارائه چک در دیجی پی نیازی به ضامن ندارد و بازپرداخت اقساط یک ماه پس از نهایی شدن خرید آغاز می‌شود.

کلام پایانی

همان‌طور که بیان شد، خرید اقساطی گوشی و خرید اقساطی لپ تاپ تبدیل به یک روش در کنار سایر روش‌های خرید شده و امروزه کاربران مخصوص خود را دارد. با این وجود بهتر است که از سایت‌هایی برای خرید اقساطی گوشی اقدام شود که مطمئن و معتبر باشند. به همین دلیل سایت لوتوس می‌تواند یک انتخاب مطمئن و عاقلانه برای خرید موبایل اقساطی باشد.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

 

انتقال دامنه و یا انتقال مالکیت دامنه موضوعی است که ممکن است برای هر فردی چالش برانگیز باشد. انتقال دامنه می‌تواند از شخصی به شخص دیگر و یا از شرکتی به شرکت دیگر صورت بگیرد. در این مقاله قصد داریم آموزش انتقال دامنه سایت را به طور کامل توضیح دهیم. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه درست فروش دامنه سایت خود، ما را دنبال کنید.

چرا انتقال دامنه انجام می ‌دهیم؟

دلایل مختلفی برای تصمیم به انتقال دامنه سایت وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها تغییر مالکیت دامنه سایت و دریافت نکردن خدمات کامل  و جامع از شرکتی که دامنه را ثبت کرده(registrar) اشاره کرد. با هر یک از دلایل موجود، کاربر موظف است مدارک مورد نیاز را ارسال کند و همچنین وضعیت دامنه را بررسی کند. بررسی وضعیت دامنه شامل تاریخ ثبت و انقضا، کد انتقال، قفل دامنه و غیره می‌باشد. 

آموزش انتقال دامنه آی آر

مالک جدید می‌تواند دامنه را تمدید کند یا Nameserver ها را تغییر دهد. همچنین به اطلاعات Whois  دامنه فارسی یا غیر فارسی نیز دسترسی خواهد داشت. در واقع معنای انتقال مالکیت دامنه، واگذاری تمامی اختیارات حقیقی و حقوقی دامنه است.

آموزش انتقال دامنه به روش قانونی

دریافت مدارک، کسب اجازه، ارسال ایمیل و بقیه موارد در نگاه اول فعالیت‌های مطمئنی برای انتقال دامنه به نظر می‌آیند. اما اثبات رضایت طرفین جهت انتقال مالکیت دامنه در این روش مطمئن نیست. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات انتقال و فروش دامنه که به قوانین مالکیت دامنه متعهد باشند، بسیار محدود هستند. 

انجام درخواست ارسال شده کاربر به علت سهولت آن و سرعت زیاد در انجام دادن آن، باعث نادیده گرفته شدن موارد امنیتی و نقص قوانین انتقال یا خرید و فروش دامنه می‌شود. برای تکمیل نکات آموزش انتقال دامنه به روش قانونی به شما توصیه می‌کنیم از روش تایید رسمی و امضا استفاده کنید که یکی از مورد اعتمادترین روش‌های موجود در ارائه درخواست فروش دامنه و یا انتقال دامنه است.

فروش دامنه رند

نحوه فروش دامنه

قطعا می‌دانید که اولین قدم برای حضور کسب و کارها در فضای مجازی انتخاب یک نام دامنه عالی و اقدام به ثبت و خرید دامنه است. نام دامنه می‌تواند ترکیبی از حروف و اعداد باشد و به بهترین شکل موضوع سایت را تعریف کند. ممکن است به هر دلیلی شما تصمیم به فروش دامنه خود گرفته باشید. فروش دامنه از هر طریق نامشخصی امکان پذیر و قابل اعتماد نیست. لازم است که از طریق یک شیوه مطمئن اقدام کنید.

نام یکی از راه‌های مطمئن برای فروش دامنه است. سایت نام تمامی امکانات برای فروش دامنه را در اختیار شما صاحبان سایت قرار داده است تا به آسانی در مزایده‌ها شرکت کنید و دامنه مورد نظر خود را در خرید و یا فروش قرار دهید.

انتخاب شیوه مطمئن در انتقال و فروش دامنه

یک تصمیم درست و مطمئن در خصوص آموزش انتقال دامنه و یا فروش دامنه شما را از تمامی نگرانی‌ها و مشکلات احتمالی دور می‌کند. نام می‌تواند بهترین گزینه برای سپردن امور انتقال دامنه، خرید دامنه و فروش دامنه باشد. سایت نام همچنین می‌تواند به شما در آموزش انتقال دامنه نیز کمک کند و تا آخر راه همراه شما باشد.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

لیزر موهای زائد و لیزر بیکینی به طور قطع به گوش بسیاری از افراد خورده است و شاید در این زمینه تجربه‌ای نیز داشته باشند. اما وجه مثبت و منفی این تجربیات می‌تواند باقی افراد را به انجام و عدم انجام این روش درمانی سوق دهد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که علاوه بر تجربه عینی دلایل علمی نیز در تصمیم گیری بسیار اهمیت دارد. در این مقاله از مجموعه ویکی درمان می‌خواهیم درخصوص لیزر موهای زائد و لیزر بیکینی راهنمای جامعی ارائه دهیم و به بررسی نکات اساسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد

 

لیزر موهای زائد را بیشتر بشناسید.

 

لیزری که در لیزر موهای زائد به کار گرفته می‌شود به شکلی بهینه شده است که تنها به موهای زائد حساس است و به دیگر نقاط بدن آسیبی وارد نخواهد کرد. لیزر‌ها به دسته‌های مناسب پوست روشن و مناسب پوست تیره تقسیم می‌شوند و در هنگام استفاده به نکات پوستی شخص توجه ویژه‌ای می‌شود. 

 

لیزر موهای زائد امکان استفاده در هر نقطه‌ای از بدن را دارد اما اکثریت مراجعین نقاط مشترکی را مد نظر دارند. لیزر بیکینی و موهای صورت در خانم‌ها بیشترین تقاضا را دارد. لیزر موهای زائد در بین آقایان نیز رایج است. لیزر موهای زائد خط ریش، زیر بغل، کمر و پشت گردن در بین مراجعین مرد رایج است. 

 

سرعت و تاثیر لیزر موهای زائد به شکلی است که در یک جلسه امکان انجام کل بدن وجود دارد اما تکرار جلسات لیزر برای افراد با ویژگی‌های پوستی مختلف متفاوت است و ممکن است بیشتر از ۱۰ جلسه نیز به طول انجامد. وسعت و محدودیت منطقه مد نظر برای لیزر موهای زائد تاثیری در مدت و تعداد لیزر موهای زائد ندارد و افرادی که لیزر موهای زائد پشت لب یا کل بدن را مد نظر دارند باید دوره درمانی متوسط ۶ الی ۸ جلسه را در طول ۶ هفته بگذرانند.

 

لیزر بیکینی را بیشتر بشناسید.

 

همانطور که پیشتر در خصوص پرتقاضاترین ناحیه لیزر صحبت کردیم، لیزر بیکینی در مراجعین خانم درخواست بسیاری دارد. لیزر بیکینی از پر دردسر ترین نقاط بدن است. به طور طبیعی اصلاح این ناحیه با تیغ علاوه بر خطر ایجاد زخم و برش، دقت بالایی می‌خواهد و بعد از گذشت ۴ روز نیازمند اصلاح مجدد است. 

 

لیزر بیکینی

 

روش دیگری که معمولا به کار گرفته می‌شود، وکس و موم است که علاوه بر درد تحمل برهنگی نزد اپیلاسیون کار خود استفاده از این روش را با سختی بیشتر همراه می‌کند. راه حل لیزر بیکینی است که با مراجعه به مدت ۸ جلسه به صورت میانگین می‌توانید به صورت دائمی و بلند مدت آسوده باشید.

 

کلام آخر

 

در این مقاله از مجموعه ویکی درمان https://wikidarman.com/ در خصوص لیزر مو‌های زائد و لیزر بیکینی صحبت کردیم و دلایل اهمیت آن را توضیح دادیم اما مرحله بعد از شناخت انتخاب کلینیک و متخصص مجرب در این زمینه است چرا که انجام غیر استاندارد این درمان صدمات و عوارض جبران ناپذیری را برای بدن به دنبال دارد.


 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

تهیه و خرید لباس کار به عنوان یک وسیله حفاظتی در راستای استاندارد سازی فعالیت ‌های صنعتی و غیرصنعتی توصیه می ‌شود. لباس مخصوص کار با توجه به نوع فعالیت یک فرد شامل لباس های یک تکه و دو تکه می باشد. جنس پارچه لباس از مهمترین عوامل تعیین کننده در هزینه خرید لباس است.

برخی از افراد فعال در مشاغل پرخطر، باید کل بدن حتی دست‌ها، پاها، سر و صورت خود را پوشش دهند. با این حال مقصود از اصطلاح لباس‌ کار همان لباسی است که تنه اصلی فرد را پوشش می دهد. دیگر انواع پوشش دهنده ها در قالب کفش کار، دستکش کار، کلاه ایمنی و یا ماسک و نقاب دسته بندی می شوند. ما در این مقاله به ارایه ویژگی های یک لباس استاندارد از نظر جنس و دیگر قواعد ممکن می پردازیم.

 

لباس کار

جنس و نوع لباس کار

یکی از ابتدایی ترین و مهمترین مواردی که در زمان خرید لباس مخصوص کار مورد توجه واقع می شود جنس و بافت اصلی محصول است. متداول ترین پارچه هایی که در ایران جهت تولید لباس کار مورد استفاده واقع می شوند با توجه به ضخامت آن ها و به ترتیب عبارتند از:

  • پارچه تترون: امروزه بسیاری از لباس های پزشکی و لباس کار رستورانی با استفاده از پارچه تترون تولید می گردند. این پارچه ضخامت زیادی نداشته و قیمت ارزان تری نسبت به دیگر پارچه های لباس مخصوص کارکنان دارد.
  • پارچه ترگال: میزان ضخامت این نوع پارچه از تترون بیشتر است با این حال همچنان به عنوان یک پارچه منعطف و خنک شناخته می شود. از این پارچه برای تولید لباس مدارس، لباس فرم  رسمی و اداری استفاده می گردد.
  • پارچه فلامنت کج راه: متداول ترین پارچه لباس کار در ایران بوده و از ضخامت بسیار خوبی برخوردار است.
  • پارچه کتان: این پارچه دارای خلوص متفاوتی می باشد که هر چقدر میزان خلوص پارچه بیشتر باشد، کیفیت آن نیز افزایش یافته و به تبع میزان قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

مشخصات یک لباس کار استاندارد

لباس شما باید دارای شرایط ذیل باشد:

  • لباس کار باید متناسب با سایز بدن شما بوده و تنگ یا گشاد نباشد.
  • آستین لباس شما باید بر حسب نوع فعالیت از نوع آستین بلند و یا آستین کوتاه باشد.
  • در واحدهایی با فعالیت های صنعتی سنگین بهتر است از لباس هایی با الیاف طبیعی استفاده شود.
  • لباس به محض آغشته شدن به مواد نفتی و یا دیگر مواد اشتعال زا باید از بدن خارج شده و مورد شستشو قرار گیرد.
  • بر روی لباس کار نباید از هیچ گونه وسیله شخصی و یا وسایل قابل اشتعال استفاده گردد.
  • فضاهایی با میزان گرد و خاک بسیار زیاد و یا تولید دود و مواد سمی، نیازمند استفاده از لباس کار هایی بدون لبه و جیب می باشد.

لباس کار آتشنشانی

کلام آخر

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، تهیه لباس مخصوص کارکنان یک مجموعه یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید انجام شود. ما در این مقاله به موارد مهم در جنس لباس کار و همچنین به شرایطی که یک لباس باید داشته باشد، اشاره نمودیم.

اگر قصد تهیه لباس برای شرکت یا مجموعه خود با بهترین قیمت و کیفیت را دارید، هیوا تجارت امید یکی از بهترین گزینه های شما خواهد بود. شما با مراجعه به فروشگاه آنلاین این مجموعه می توانید خریدی مطمئن و بهینه را تجربه کنید.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

جراحی ابدومینوپلاستی به منظور از بین بردن پوست و چربی اضافی که پس از بارداری یا چاق و لاغری و افزایش سن جمع شده، در ناحیه شکم انجام می‌شود. عوارض ابدومینوپلاستی احتمالی است و در برخی به وجود نخواهد آمد برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. 

 

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم باعث سفت شدن ماهیچه می‌شود، که ممکن است در طول زمان شل شده باشد. این روش می‌تواند به طور چشمگیری به کاهش برجستگی شکم کمک کند. جراحی ابدومینوپلاستی را می‌توان همراه با لیفت باسن/ران نیزانجام داد.

بهترین کاندیداهای جراحی ابدومینوپلاستی

کشیدن شکم برای بیمارانی که در شرایط نرمال هستند و بیماری زمینه ای ندارند، بهترین گزینه است. اگر قصد باردار شدن دارید یا مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست دادید، همه را قبل از عمل به پزشک خود بگویید و وی را در جریان قرار دهید. ابدومینوپلاستی جایگزین مناسبی برای رژیم غذایی و ورزش نیست.

ابدومینوپلاستی

چگونگی ابدومینوپلاستی و عوارض ابدومینوپلاستی

به طور معمول، جراح دو برش ایجاد می‌کند. اولین برش از استخوان لگن تا استخوان لگن، ایجاد می‌شود. برش دوم ناف را از بافت اطراف آزاد می‌کند. 

در جراحی مینی ابدومینوپلاستی، اولین برش کوتاهتر و ممکن است برشی در ناف ایجاد نشود، پس از برش، جراح پوست را از دیوار هر شکم جدا می‌کند، سپس یک فلپ بزرگ پوست را بلند می‌کند سپس جراح این ماهیچه ها را با کشیدن آنها به یکدیگر و دوختن آنها در موقعیت جدید خود ثابت می‌کند. 

عوارض ابدومینوپلاستی

این جراحی مانند همه ی جراحی های دیگر عوارض دارد. دانستن عوارض ابدومینوپلاستی موجب می‌شود با چشم باز تصمیم گیری کنید. برخی خطرات و عوارض ابدومینوپلاستی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عفونت زخم (ممکن است به درمان با آنتی بیوتیک نیاز باشد)

درد و ناراحتی در اطراف نواحی برش خورده.

هماتوم (تجمع خون در اطراف محل جراحی که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد)

اسکارهای قابل مشاهده و برجسته از جمله اسکارهای کلوئیدی و هیپرتروفیک. آنها ممکن است خارش دار، آزاردهنده و ناخوشایند باشند اما تهدیدی برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند.

مناطقی از پوست که بهبود نمی‌یابند و ممکن است نیاز به پیوند پوست داشته باشند.

مشکل در جلو خم شدن به دلیل سفت شدن پوست. در سایر حرکات نیز ممکن است احساس محدودیت کنید.

تجمع مایع اضافی در زیر پوست (معروف به سروما) در اطراف محل عمل که ممکن است به یک یا چند عمل تخلیه با سوزن نیاز داشته باشد یکی از عوارض ابدومینوپلاستی به حساب می‌آید.

ابدومینوپلاستی

لخته شدن خون در پا یا قفسه سینه (ترومبوز ورید عمقی) که نیاز به درمان بیشتری دارد. به ندرت پیش می آید که لخته به ریه ها حرکت کرده و زندگی را تهدید کند ولی این هم از عوارض ابدومینوپلاستی است که باید آن را جدی گرفت.

از عوارض ابدومینوپلاستی، حالت تهوع (معمولاً ناشی از داروهای بیهوشی است که معمولاً به سرعت برطرف می شود)

کلام آخر

ابدومینوپلاستی عملی است برای رفع برجستگی شکم و کوچک کردن ماهیچه ها این روش جراحی مانند الباقی روش ها با خود عوارضی به همراه خواهد داشت که در مقاله بالا عوارض ابدومینوپلاستی را بازگو کردیم با مطالعه مقاله ویکی درمان https://wikidarman.com/ از عوارض ابدومینوپلاستی و نحوه عمل ابدومینوپلاستی مطلع شوید.




 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

با افزایش سن چربی‌های بافت پوست کم می‌شود و تحلیل می‌رود و این امر موجب بروز خطوط و چین و چروک بر روی پوست می‌شود. می‌توان گفت کم حجم شدن بافت چربی زیر پست موجب بروز این قبیل مشکلات مانند افتادگی و خطوط بر روی پوست می‌شود. در این مقاله از مجموعه ویکی درمان در خصوص درمان این مشکل با تزریق ژل صحبت می‌کنیم.

تزریق ژل چیست؟

برای جبران حجم از دست رفته پوست از فیلر‌ها، حجم‌ دهنده‌های پوستی و پرکننده‌ها استفاده می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و با تزریق آن‌ها به زیر پوست، افتادگی و چین و چروک‌های سطح پوست برطرف می‌شود

تزریق ژل


 

تزریق ژل در چه مواردی کاربرد دارد؟

 

عموم افراد تزریق ژل را برای رفع چین و چروک‌ها، خطوط و افتادگی پوست می‌شناسند در صورتی که سازمان غذا و دارو این درمان را در موارد دیگری نیز تایید کرده است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم:


 

  • حجم دهی به لب، چانه و گونه 

  • رفع خط پیشانی، خط اخم، خطوط اطراف لب و خط خنده

  • رفع گودی و سیاهی زیر چشم، افتادگی صورت و گردن و لیفت ابرو.

  • جوانسازی دست‌ها

 

مواردی که سازمان غذا و دارو آن‌ها را تایید نکرده است:


 

  • استفاده از ژل برای افزایش حجم سینه‌ها

  • استفاده از ژل برای افزایش حجم باسن

  • استفاده از ژل برای حجم‌دهی به پاها

 

دسته بندی فیلر‌های مناسب برای تزریق ژل

 

سازمان غذا و دارو به طور کلی دو دسته فیلر را برای تزریق ژل ارائه کرده است که به شرح زیر است:

 

تزریق زل به صورت


 

  1. فیلر‌های دائم در تزریق ژل

 

به دلیل عوارض جانبی و خطر این دسته از فیلر‌ها امروز بسیار کمتر از قبل از آن‌ها استفاده می‌شود. این سری از فیلر‌ها تنها برای چین‌ و چروک عمیق مجاز به استفاده است. 


 

  1. فیلر‌های موقت در تزریق ژل

 

این دسته از فیلر‌ها از جنس هیالورونیک اسید و یا چربی بدن متقاضی تهیه می‌شوند. همانطور که اسمش مشخص است به صورت موقت موجب بهبود ظاهر پوست می‌شود و با گذشت زمان جذب می‌شوند و نیازمند ترمیم و تجدید آن هستند.

بهترین روش و ژل برای تزریق کدام است؟

 

رتبه بندی و انتخاب بهترین ژل برای تزریق مری است کاملا نسبی و با توجه به شرایط عمومی و سطح انتظارات شخص متقاضی باید انتخاب شود. اما پرطرفدارترین روش تزریق، تزریق موقت از جنس هیالورونیک اسید است که توسط پزشکان و مراجعین توصیه شده است. این تزریق عوارض کمی دارد و در صورت بروز حساسیت با تزریق ماده‌ای مخصوص می‌توان کل ژل را از بین برد.

 

کلام آخر

 

تزریق ژل بعد از تزریق بوتاکس از پرطرفدار ترین روش‌های بهبود افتادگی و چین و چروک پوست است. برای گرفتن بهترین نتیجه از این قبیل درمان‌ها باید تحقیقات کاملی داشت و تمامی مواضع آن‌ها را بررسی کرد. در این مقاله از مجموعه ویکی درمان سعی شده اطلاعات کاملی در خصوص تزریق ژل ارائه شود تا شما را یک قدم به تصمیم‌گیری نهایی نزدیک تر کند. 


 

  • iran reportaj