iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

با افزایش سن چربی‌های بافت پوست کم می‌شود و تحلیل می‌رود و این امر موجب بروز خطوط و چین و چروک بر روی پوست می‌شود. می‌توان گفت کم حجم شدن بافت چربی زیر پست موجب بروز این قبیل مشکلات مانند افتادگی و خطوط بر روی پوست می‌شود. در این مقاله از مجموعه ویکی درمان در خصوص درمان این مشکل با تزریق ژل صحبت می‌کنیم.

تزریق ژل چیست؟

برای جبران حجم از دست رفته پوست از فیلر‌ها، حجم‌ دهنده‌های پوستی و پرکننده‌ها استفاده می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و با تزریق آن‌ها به زیر پوست، افتادگی و چین و چروک‌های سطح پوست برطرف می‌شود

تزریق ژل


 

تزریق ژل در چه مواردی کاربرد دارد؟

 

عموم افراد تزریق ژل را برای رفع چین و چروک‌ها، خطوط و افتادگی پوست می‌شناسند در صورتی که سازمان غذا و دارو این درمان را در موارد دیگری نیز تایید کرده است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم:


 

  • حجم دهی به لب، چانه و گونه 

  • رفع خط پیشانی، خط اخم، خطوط اطراف لب و خط خنده

  • رفع گودی و سیاهی زیر چشم، افتادگی صورت و گردن و لیفت ابرو.

  • جوانسازی دست‌ها

 

مواردی که سازمان غذا و دارو آن‌ها را تایید نکرده است:


 

  • استفاده از ژل برای افزایش حجم سینه‌ها

  • استفاده از ژل برای افزایش حجم باسن

  • استفاده از ژل برای حجم‌دهی به پاها

 

دسته بندی فیلر‌های مناسب برای تزریق ژل

 

سازمان غذا و دارو به طور کلی دو دسته فیلر را برای تزریق ژل ارائه کرده است که به شرح زیر است:

 

تزریق زل به صورت


 

  1. فیلر‌های دائم در تزریق ژل

 

به دلیل عوارض جانبی و خطر این دسته از فیلر‌ها امروز بسیار کمتر از قبل از آن‌ها استفاده می‌شود. این سری از فیلر‌ها تنها برای چین‌ و چروک عمیق مجاز به استفاده است. 


 

  1. فیلر‌های موقت در تزریق ژل

 

این دسته از فیلر‌ها از جنس هیالورونیک اسید و یا چربی بدن متقاضی تهیه می‌شوند. همانطور که اسمش مشخص است به صورت موقت موجب بهبود ظاهر پوست می‌شود و با گذشت زمان جذب می‌شوند و نیازمند ترمیم و تجدید آن هستند.

بهترین روش و ژل برای تزریق کدام است؟

 

رتبه بندی و انتخاب بهترین ژل برای تزریق مری است کاملا نسبی و با توجه به شرایط عمومی و سطح انتظارات شخص متقاضی باید انتخاب شود. اما پرطرفدارترین روش تزریق، تزریق موقت از جنس هیالورونیک اسید است که توسط پزشکان و مراجعین توصیه شده است. این تزریق عوارض کمی دارد و در صورت بروز حساسیت با تزریق ماده‌ای مخصوص می‌توان کل ژل را از بین برد.

 

کلام آخر

 

تزریق ژل بعد از تزریق بوتاکس از پرطرفدار ترین روش‌های بهبود افتادگی و چین و چروک پوست است. برای گرفتن بهترین نتیجه از این قبیل درمان‌ها باید تحقیقات کاملی داشت و تمامی مواضع آن‌ها را بررسی کرد. در این مقاله از مجموعه ویکی درمان سعی شده اطلاعات کاملی در خصوص تزریق ژل ارائه شود تا شما را یک قدم به تصمیم‌گیری نهایی نزدیک تر کند. 


 

  • ۰۰/۰۶/۰۱
  • iran reportaj

تزریق ژل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی