iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در بازار روز فناوری اگر نتوانید محصولات و ایده های جدید را به سرعت تامین کنید، به دست فراموشی سپرده می شوید. شرکت های تولید کننده محصولات دیجیتال همیشه در این وضعیت هستند و باید به سرعت آن را پذیرفته و راهکاری ارائه کند. تولیدات آسیای شرقی تا حدی به این سمت رفته اند که ممکن است تنها یک فرصت تولید باعث ایجاد یک کارخانه شود. صاحب شرکت سامسونگ حدود 80 سال پیش چنین فرصتی را دید و آن را دریافت از عرضه سبزی و میوه روی به تکنولوژی الکترونیکی آورد و اکنون هر محصول جدیدی که قابلیت ساخت آن در هر جای دنیا موجود باشد، سامسونگ به نحوی به علم تهیه آن دست پیدا کرده و از چرخه بازاریابی خود آن را عبور می دهد. قفل دیجیتال سامسونگ یکی از همین اختراعات است که به آن قفل هوشمند هم اطلاق می شود. سابقه ی این قفل ها مربوط به قرن 21 است و قبل از آن رفتار هوشمندانه ی زیادی از آنها سر نمی زد و بیشتر به مانند یک قفل صرفا رمزی رفتار می کردند.

قفل هوشمند سامسونگ

مرغوبیت قفل دیجیتال سامسونگ

اینجا هم مثل رقابت سامسونگ و اپل در گوشی هوشمند، قفل دیجیتال سامسونگ هم چند رقیب آمریکایی دارد که اتفاقا قدیمی تر هم هستند. الکسا با سیستم های خانه هوشمند خود در آمریکا بسیار تاثیر گذار واقع شد و ثروتمندان جامعه سریعا برای هوشمند سازی منازل خود اقدام کردند. قفل دیجیتال سامسونگ با توجه به وجود برندهای دیگری مثل یال به سمت خاورمیانه و اروپا حرکت چون جای زیادی در بازار ملی گرای آمریکا پیدا نمی کرد. قفل هوشمند سامسونگ از نظر کیفیت و کارایی در برخی زمینه ها از رقبای آمریکایی الاصل بهتر هم عمل کرده است. مثلا قفل دیجیتال سامسونگ در مدل های کارتی تعداد بالای 100 عدد کارت را پوشش می دهد و در قفل دیجیتال اثر انگشتی سامسونگ نیز همین تعداد اثر انگشت را شناسایی و ثبت می کند که برای یک قفل هوشمند یک آپشن واقعی و مناسب استفاده ی سازمانی به حساب می آید.

قفل دیجیتال سامسونگ

قفل هوشمند سامسونگ چه تصمیماتی می گیرد؟ 

با گذشت زمان توانایی های قفل دیجیتال سامسونگ بیشتر شد و کار به تصمیم گیری رسید. قفل هوشمند سامسونگ منزل شما می تواند سارق را درون منزل تشخیص دهد؛ از دید این قفل دیجیتال اگر شما اعلام کردید که منزل نیستید و کسی بدون باز کردن درب اصلی وارد یکی از اتاق های داخلی شده سارق است و باید منتظر صدای آلارم هشدار باشد و آگاه شدن شما باشد. قفل هوشمند سامسونگ می تواند دمای خانه را اندازه گیری کند و اگر آتش سوزی درون منزل حادث شده به شما اطلاع بدهد. شاید ضعیف و لوکس به نظر بیاید ولی اگر به قفل دیجیتال سامسونگ ضربات محکم وارد کنند و آن را بشکنند، باز کردن درب را برای خودشان غیر ممکن کرده اند. در این شرایط قفل فقط با حضور شما و کلید مکانیکی اصلی باز می شود و قبل از آن هم صدای بوق هشدار حسابی درگیرشان خواهد کرد. شرکت قفل دیجیتال بارمان تمام قفل های دیجیتال سامسونگ را با خدمات پیش و پس از فروش به شما عرضه می کند.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

عمل زیبایی بینی یکی از کارهایی است که شاید خیلی از ما به آن فکر کرده ایم و زمانی دوست داشته ایم آن را انجام دهیم. اما نکته ای که وجود دارد عوارض و پیامدهای آن است که ممکن است بعضی از ما را از انجام آن منصرف کند. برخی افراد هم بدون نگرانی این عمل را انجام می دهند و بدون هیچ مشکلی نتیجه ی مطلوب خود را کسب می کنند. سوال اینجاست که این عوارضی که برخی افراد به خاطر آن از انجام عمل زیبایی بینی صرف نظر می کنند واقعا چیست و چقدر خطرناک است؟ چند درصد از این عوارض در زندگی ما مشکل جدی ایجاد می کنند؟

عوارض عمل زیبایی بینی

رایج ترین و معمول ترین عوارضی که می توان برای عمل زیبایی بینی بر شمرد، موارد زیر هستند:

  • تورم
  • کبودی
  • بی حسی
  • درد
  • خونریزی
  • از بین رفتن حس بویایی
  • عدم موفقیت جراحی و نیاز به جراحی مجدد

عوارض عمل زیبایی بینی

تورم، کبودی و بی حسی

اولین مواردی که داوطلب جراحی بینی بعد از به هوش آمدن حس خواهد کرد، بی حسی بینی و تورم بسیار بینی است. بعد از بیرون آمدن از اتاق عمل، نواحی اطراف بینی کبود خواهند بود. این کبودی و تورم تا هفته ها بعد از عمل زیبایی بینی ادامه خواهند یافت. اما آیا این موارد خطرناک هستند؟ خیر. کبودی و تورم بینی و نواحی اطراف آن با کمپرس سرد بهبود می یابد و مشکلی نیست که جای نگرانی داشته باشد. بی حسی بینی نیز یک تا سه هفته بعد از عمل زیبایی بینی از بین خواهد رفت.

درد و خونریزی

درد و خونریزی از مواردی است که کمتر رایج است و خونریزی در موارد بسیار کمی رخ می دهد. البته لخته خون و خونابه معمولا بعد از عمل در داخل بینی وجود دارد و باید برای تمیز نگه داشتن بینی و جلوگیری از عفونت آن ها را پاک کرد.

خونریزی بعد از عمل بینی

از دست دادن حس بویایی

از بین رفتن حس بویایی و چشایی از عوارضی است که اکثر افراد بعد از عمل زیبایی بینی تجربه می کنند. ممکن است این اشخاص با از دست دادن حس بویایی خود بسیار نگران شوند و تصور کنند حس بویایی خود را تا ابد از دست داده اند. گفتیم که تورم یکی از ابتدایی ترین عوارض عمل زیبایی بینی است. این تورم باعث بزرگ شدن بینی و تنگ شدن مجرای هوا می شود. بنابراین کاهش یا از دست دادن حس بویایی در بیشتر موارد اتفاقی طبیعی شمرده می شود. البته داوطلب عمل زیبایی بینی بعد از انجام عمل در صورت تجربه حس نکردن بوها و مزه ها بایستی این مورد را با پزشک خود در میان بگذارد. سپس باید معاینه شود تا علت این اتفاق مشخص شود. به دلیل اینکه ممکن است از دست دادن حس بویایی علت های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که حین جراحی سلول های عصبی بویایی دچار آسیب شده باشند، آن وقت باید نگران بود و اقدامات دیگری انجام داد. سهل انگاری پزشک و کوچک کردن بیش از حد بینی از موارد دیگری است که می تواند باعث سلب شدن حس بویایی بعد از جراحی بینی شود.

نیاز به انجام عمل ترمیمی

اما شاید بتوان گفت حساس ترین اتفاقی که ممکن است پس از عمل زیبایی بینی برای شما اتفاق بیفتد، این است که به یک عمل جراحی دیگر نیاز پیدا کنید! علت هایی مانند بی تجربگی جراح می تواند سبب شود تا عمل جراحی آن طور که باید پیش نرود و نه تنها فرم مطلوب برای بینی شما ایجاد نشود بلکه آسیب های جانبی ای نیز برای بینی به وجود بیاید. در چنین مواردی نیاز می شود جراحی دیگری برای اصلاح و ترمیم نواقص پیش آمده انجام دهید.

 

 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

قرار نیست همه چیز در زندگی ثابت بماند و فقط شما پیر و فرسوده شوید. اشیا و وسایلی که استفاده می کنید هم از این قاعده مستثنی نیستند. یخچال ها را در نظر بگیرید، از سردخانه به آشپزخانه و بعد به مرور زمان تبدیل به ساید بای ساید شدند، طوری که وجود فضای لازم برای حضور آن ها در خانه، یکی از شرایط برای خرید و اجاره آن منزل است. در مورد قفل ها کمی وضعیت متفاوت است. قفل های مکانیکی همچنان خود را در راه بقا می بینند ولی دلیل اصلی این موضوع عدم آشنایی عمومی با قفل دیجیتال است. وسیله ای که با وجود گذشت چندین سال از تولید اولیه اش هنوز آن طور که باید شناخته شده نیست؛ به دلیل این که آشنایی با تکنولوژی برای پیشرفت انسان ضروری است و می تواند خیلی از معضلات باقی مانده در زندگی او را رفع کند، ما قصد داریم با توضیح قفل دیجیتال دری به روی پیشرفت شما گشوده باشیم.

قفل دیجیتال

قفل دیجیتال چیست؟ 

قفل دیجیتالی، قفل الکترونیکی، دستگیره دیجیتال، قفل هوشمند، تقریبا تمام این کلمات بیانگر یک پدیده و یک اختراع بشری هستند. قرار نیست شما سر در گم شوید چرا که تمام این قفل های مذکور عملکرد ساده و مشابهی دارند. قفل دیجیتال برای کنار زدن مشکلات قفل مکانیکی فلزی به بازار عرضه شده است. قرار بر این است که قفل دیجیتال راه دشواری پیش پای سارقان بگذارد و به آن ها اجازه ی ورود ندهد اما قفل دیجیتال این کار را چگونه انجام خواهد داد؟

قفل های دیجیتال

جایگزین های کلید در قفل دیجیتالی

وقتی قرار است مشکلات حل شود در گام اول بهتر است کلیدی ایجاد شود که همیشه همراه شما باشد و هیچ وقت جا نماند. قفل دیجیتال بدین منظور به سراغ رمزهای عددی و اثر انگشت ( Fingerprint) رفته است. رمز قفل دیجیتال در خاطر شما می ماند و اثر انگشت همیشه روی پوست انگشت شماست. وقتی این راه ها با هم ترکیب می شود، بالطبع یک ادغام قوی صورت گرفته چرا که اگر هر کدام را از دست بدهید دیگری وجود خواهد داشت. قرار بر انقراض کلید مکانیکی بود ولی این یک کلید یدکی در بعضی قفل های دیجیتال وجود دارد که برای مواقعی پیش بینی شده که قفل بر اثر ضربه یا حادثه ای شکسته شده است یا به هر دلیل منبع انرژی آن به پایان رسیده است.

قفل دیجیتال اثر انگشتی

قفل دیجیتال در چه رنج قیمتی قرار دارد؟

برای خرید قفل دیجیتال قیمت برای بسیاری از اقشار جامعه مهم است. وقتی شما به سمت استفاده از درب ضد سرقت می روید و مبلغی را هزینه می کنید، آیا آن درب حقیقتا ضد سرقت است؟ قیمت قفل دیجیتال با توجه به توانایی ها و ظاهر فوق العاده ی آن یک مزیت برایش به حساب می آید. شما می توانید با مبلغی بین 200 تا 500 دلار بهترین های این عرصه را داشته باشید و از پشتیبانی و خدمات پس از فروش هم بهره مند شوید. قفل سامسونگ پرطرفدارترین قفل دیجیتال موجود به حساب می آید که شهرت خود را تا حدود کمی مدیون نام برند است. شرکت قفل دیجیتال آریا یکی از ارائه دهندگان این تکنولوژی است که تیم پشتیبانی فوق العاده ای دارد، 

 

  • iran reportaj