iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

عمل زیبایی بینی یکی از کارهایی است که شاید خیلی از ما به آن فکر کرده ایم و زمانی دوست داشته ایم آن را انجام دهیم. اما نکته ای که وجود دارد عوارض و پیامدهای آن است که ممکن است بعضی از ما را از انجام آن منصرف کند. برخی افراد هم بدون نگرانی این عمل را انجام می دهند و بدون هیچ مشکلی نتیجه ی مطلوب خود را کسب می کنند. سوال اینجاست که این عوارضی که برخی افراد به خاطر آن از انجام عمل زیبایی بینی صرف نظر می کنند واقعا چیست و چقدر خطرناک است؟ چند درصد از این عوارض در زندگی ما مشکل جدی ایجاد می کنند؟

عوارض عمل زیبایی بینی

رایج ترین و معمول ترین عوارضی که می توان برای عمل زیبایی بینی بر شمرد، موارد زیر هستند:

  • تورم
  • کبودی
  • بی حسی
  • درد
  • خونریزی
  • از بین رفتن حس بویایی
  • عدم موفقیت جراحی و نیاز به جراحی مجدد

عوارض عمل زیبایی بینی

تورم، کبودی و بی حسی

اولین مواردی که داوطلب جراحی بینی بعد از به هوش آمدن حس خواهد کرد، بی حسی بینی و تورم بسیار بینی است. بعد از بیرون آمدن از اتاق عمل، نواحی اطراف بینی کبود خواهند بود. این کبودی و تورم تا هفته ها بعد از عمل زیبایی بینی ادامه خواهند یافت. اما آیا این موارد خطرناک هستند؟ خیر. کبودی و تورم بینی و نواحی اطراف آن با کمپرس سرد بهبود می یابد و مشکلی نیست که جای نگرانی داشته باشد. بی حسی بینی نیز یک تا سه هفته بعد از عمل زیبایی بینی از بین خواهد رفت.

درد و خونریزی

درد و خونریزی از مواردی است که کمتر رایج است و خونریزی در موارد بسیار کمی رخ می دهد. البته لخته خون و خونابه معمولا بعد از عمل در داخل بینی وجود دارد و باید برای تمیز نگه داشتن بینی و جلوگیری از عفونت آن ها را پاک کرد.

خونریزی بعد از عمل بینی

از دست دادن حس بویایی

از بین رفتن حس بویایی و چشایی از عوارضی است که اکثر افراد بعد از عمل زیبایی بینی تجربه می کنند. ممکن است این اشخاص با از دست دادن حس بویایی خود بسیار نگران شوند و تصور کنند حس بویایی خود را تا ابد از دست داده اند. گفتیم که تورم یکی از ابتدایی ترین عوارض عمل زیبایی بینی است. این تورم باعث بزرگ شدن بینی و تنگ شدن مجرای هوا می شود. بنابراین کاهش یا از دست دادن حس بویایی در بیشتر موارد اتفاقی طبیعی شمرده می شود. البته داوطلب عمل زیبایی بینی بعد از انجام عمل در صورت تجربه حس نکردن بوها و مزه ها بایستی این مورد را با پزشک خود در میان بگذارد. سپس باید معاینه شود تا علت این اتفاق مشخص شود. به دلیل اینکه ممکن است از دست دادن حس بویایی علت های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که حین جراحی سلول های عصبی بویایی دچار آسیب شده باشند، آن وقت باید نگران بود و اقدامات دیگری انجام داد. سهل انگاری پزشک و کوچک کردن بیش از حد بینی از موارد دیگری است که می تواند باعث سلب شدن حس بویایی بعد از جراحی بینی شود.

نیاز به انجام عمل ترمیمی

اما شاید بتوان گفت حساس ترین اتفاقی که ممکن است پس از عمل زیبایی بینی برای شما اتفاق بیفتد، این است که به یک عمل جراحی دیگر نیاز پیدا کنید! علت هایی مانند بی تجربگی جراح می تواند سبب شود تا عمل جراحی آن طور که باید پیش نرود و نه تنها فرم مطلوب برای بینی شما ایجاد نشود بلکه آسیب های جانبی ای نیز برای بینی به وجود بیاید. در چنین مواردی نیاز می شود جراحی دیگری برای اصلاح و ترمیم نواقص پیش آمده انجام دهید.

 

 

  • ۹۹/۰۶/۲۲
  • iran reportaj

عمل بینی

عمل زیبایی بینی

نظرات (۴)

سلام /مطلب جالبی بود . موفق باشید

چقدر خوب توضیح دادین لذت بردم

من پارسال میخواسم جراحی کنم اما هزینشو بصورت چک میخاستم بدم. اما چون قبلا چند مورد چک برگشتی داشتم وقتی فهمیدن قبول نکردن

اما بالاخره تونستم عمل کنم چند ماه بعد

اما در کل اگه درمورد چک برگشتی هم مطلب بزارید ممنون میشم چون خیلی مشکل سازه

I have to thank you for the efforts you have put in writing this website.
I am hoping to see the same high-grade blog posts by you in the future as well.
In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own, personal blog now
Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I
provide credit and sources back to your webpage? My blog is in the exact same niche as yours and my users
would certainly benefit from some of the information you present here.
Please let me know if this ok with you. Many thanks!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی