iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

۱۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با بالا رفتن سن، به‌مرورزمان میزان تولید کلاژن در بدن کاهش یافته و این امر باعث کاهش میزان چربی زیر پوست می‌شود. کاهش چربی زیر پوست سبب می‌شود که فاصله‌ی سطح پوست با عضلات و ماهیچه‌های صورت کم شود؛ که این موجب بروز چین‌وچروک روی پوست صورت می‌شود. بعضی عوامل مانند نور خورشید، سبک زندگی، مصرف دخانیات و الکل و عوامل ژنتیکی می‌تواند سرعت این پروسه را افزایش دهند.

امروزه پزشکان زیبایی، روش‌های مختلفی را برای ترمیم این چین‌وچروک‌ها استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها تزریق فیلر زیر پوست افراد است. امروز در ویکی درمان قصد داریم تا شما را به صورت مختصر با تزریق فیلرها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه تزریق فیلر

تزریق فیلر چیست؟

فیلر نوعی داروی سازگار با بدن و کم تهاجمی است؛ که متخصصان زیبایی از آن برای تغییر فرم و حجم دهی صورت استفاده می‌کنند. این داروها هم‌چنین برای پر کردن چین‌وچروک و خطوطی که روی صورت و گردن بروز می‌کنند نیز استفاده می‌شوند. تزریق فیلر، علاوه بر این که عوارض کمی داشته و دوره‌ی نقاهت آن کوتاه می‌باشد؛ خیلی فوری باعث بهبود ظاهر پوست شده و نتایج آن بعد تزریق کاملاً مشهود است.

نتیجه تزریق فیلر

از چه موادی در تزریق فیلر استفاده می‌شود؟

در تزریق فیلر می‌توان از مواد مختلفی استفاده کرد که هر یک از این مواد مزایا و معایب خود را دارند. موادی که برای تزریق فیلر استفاده می‌شوند عموماً یا از چربی‌های نواحی دیگر بدن استخراج می‌شوند یا موادی هستند که بر پایه اسید هیالورونیک تولید می‌شوند. البته در اواخر قرن پیش از کلاژن گاو و خوک نیز استفاده می‌شد؛ اما ازآنجاکه این مواد در برخی بیماران با واکنش‌های آلرژیک همراه بود؛ امروزه دیگر این روش زیاد مورد استقبال نیست.

از تزریق فیلر برای چه مواردی می‌توان استفاده کرد؟

تزریق فیلر می‌تواند در قسمت‌های مختلف صورت و بدن انجام شود؛ اما کاربرد اصلی این روش برای برطرف کردن عوارض پیری صورت است. این عوارض می‌تواند شامل، چروک‌های اطراف بینی و دهان، ترمیم حجم ازدست‌رفته‌ی گونه و زیر چشم‌ها و حتی چین‌وچروک‌های عمیق‌تری مانند خط اخم بشود.

هم‌چنین پزشکان زیبایی از تزریق فیلرها برای فرم دهی و زیباسازی صورت نیز استفاده می‌کنند. از تزریق فیلر می‌توان باری برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، پر کردن چانه و یا حتی فرم دهی و زیباسازی بینی نیز استفاده کرد.

محل های مناسب تزریق فیلر

جمع‌بندی

بالا رفتن سن با کاهش چربی‌های زیر پوست می‌تواند باعث بروز چین‌وچروک روی پوست صورت شود. یکی از روش‌هایی که می‌توان با آن چین‌وچروک‌ها را برطرف کرد؛ تزریق فیلرها به زیر پوست است. فیلرها مواد دارویی هستند که پزشکان برای ترمیم و جوان‌سازی پوست استفاده می‌کنند. هم‌چنین این مواد برای فرم دهی و زیباسازی صورت نیز کاربرد دارند که به‌طور مثال می‌توان به تزریق ژل‌های لب اشاره کرد.

تزریق فیلرها یک روش پزشکی است؛ و باید با نظر و مشورت پزشک انجام شود. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم حتماً قبل از تزریق با پزشک خود مشورت کاملی داشته باشید و در مورد عوارض و بهترین روش ترمیمی که می‌توانید انتخاب کنید از ایشان سؤال بپرسید.


 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

مزوتراپی مو در واقع روشی برای بهبود رشد مو می‌باشد که نتیجه‌ی آن در افراد مختلف (زنان و مردان) وابسته به عوامل متعدد از جمله میزان مواد مغذی و فاکتور رشد بدن هر فرد می‌باشد. به همین علت است که نمی‌توان نتیجه‌ی مزوتراپی مو را در افراد مختلف مقایسه کرد.

این روش درمانی در مدت کمی می‌تواند به شما در ترمیم موهایی که ریخته شده است کمک کند. در مزوتراپی مو، روند بهبود رویش مو به کمک متعادل سازی هورمون‌ها صورت می‌گیرد. در این روش عمل جراحی صورت نمی‌گیرد و زخمی هم بر روی سر ایجاد نمی‌شود اما تنها در صورتی که مراقبت‌های لازم بعد از انجام مزوتراپی را انجام دهید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی که یک درمان تزریقی است، برای پوست کمترین تهاجم را در پی دارد. در این روش برای درمان یک عارضه از یک محلولی که حاوی مواد مغذی، هورمون‌ها و ویتامین‌ها است استفاده می‌شود.

سلول‌های بنیادی از سه لایه اکتودرم، مزودرم و اندودرم تشکیل شده‌اند. سلول‌های بنیادی اکتودرمی، لایه بیرونی پوست را که همان اپیدرم نام دارد تشکیل می‌دهند و سلول‌های مزودرمی، تشکیل دهنده‌ی لایه‌ی میانی پوست یا همان درم هستند. به این ترتیب همانطور که از نام مزوتراپی پیداست، تزریق محلول مخصوص مزوتراپی به لایه‌ی میانی پوست صورت می‌گیرد.

 

مزوتراپی چیست
 

لایه‌ی میانی پوست حاوی الاستین، رشته‌های کلاژن و هیالورونیک اسید است که عامل ایجاد حالت کشسانی و استحکام و شادابی پوست می‌شود. از طرفی فولیکول مو نیز در همین لایه‌ی میانی پوست قرار گرفته است، به همین خاطر زمانی که تزریق در لایه درم پوست انجام می‌شود محلول تقویتی به طور مستقیم به پیاز مو می‌رسد. 

از فواید این تزریق می‌توان به این موضوع اشاره کرد که از آن جایی که برخی داروها و مواد نمی‌توانند از لایه اپیدرم عبور کنند و به فولیکول مو برسند، تزریق مستقیم به لایه‌ی میانی پوست دیگر این مشکل را ندارد.

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است؟

درمان ریزش مو از طریق مزوتراپی مو برای محدوده‌ی سنی یا جنسیت خاصی محدود نشده است و برای همه‌ی افرادی که مشکل ریزش مو را دارند می‌تواند روش موثری باشد. اما به طور خاص بیان شده است که مزوتراپی مو برای افراد بین 18 تا 70 سال در صورتی که ناراحتی یا بیماری خاص نداشته باشند می‌تواند روش بسیار خوبی برای درمان ریزش مو باشد.

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است

نتایج و اثرات مزوتراپی مو برای هر کسی متفاوت است اما این نتایج برای همه‌ی کسانی که با این روش به درمان ریزش موی خود اقدام کرده‌اند، نتایج ماندگاری می‌باشد. برخی افراد تنها پس از یک جلسه به نتیجه رسیده‌اند و برخی دیگر بعد از اتمام یک دوره‌ی هشت جلسه‌ای نتیجه گرفته‌اند.

تعداد جلسات مزوتراپی مو برای همه افراد یکسان نیست و با نظر متخصص تعداد جلسات لازم برای هر بیمار تعیین می‌شود.

جمع بندی

مزوتراپی مو یکی از روش‌های بهبود رشد مو است. در این روش یک محلول تقویتی به لایه‌ی میانی پوست سر تزریق شده و باعث می‌شود که محلول تقویتی مستقیما به فولیکول مو برسد. نتایج این روش درمان در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت بوده اما نتایج ماندگاری دارد.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

خرید یک تلفن همراه، امروزه به یکی از دغدغه های مهم افراد مختلف در جامعه تبدیل شده است. با توجه به شرایط معیشتی موجود در جامعه افراد بسیاری به خرید گوشی ارزان یا خرید اقساطی گوشی روی می آورند. در این مقاله ما به مقایسه این دو روش برای تهیه یک گوشی هوشمند می پردازیم.

خرید اقساطی گوشی

ارزش خرید در گوشی ارزان

به دلیل هزینه‌ هایی که با توجه به مشکلات اقتصادی وجود دارد، بسیاری افراد خرید گوشی ارزان را به دیگر گوشی‌ها ترجیح می‌دهند. مسئله ای که به وجود می آید این است که آیا گوشی ارزان می تواند توقعات ما را بر طرف کند.

برای رسیدن به جواب این سوال باید با برخی از ویژگی هایی که در زمان خرید گوشی ارزان به آن توجه نمود، آشنا شوید. برخی از ویژگی‌ها شامل این موارد است: ظاهر و طراحی، سخت افزار گوشی ارزان، مشخصات نرم افزاری، کیفیت دوربین، برند گوشی و بسیار موارد دیگر.

خرید اقساطی گوشی یا گوشی ارزان

همانطور که قبلا به آن اشاره نمودیم، بسیاری گوشی ارزان را برای خرید انتخاب می‌کنند و افراد دیگری از خرید اقساطی گوشی استفاده می کنند تا با پرداخت مبلغ به صورت بلند مدت به هدف خود برسند. برای بسیاری سوال به وجود می آید که کدام روش از به صرفه تر است. برای بررسی این موضوع عوامل بسیاری هستند که باید از آنها اطلاع داشت تا بتوانید انتخاب بهینه تری داشته باشید.

نیازهای خریدار

اگر به انجام کارهای سنگین مثل بازی با تلفن همراه می‌پردازید، باید فکر خرید گوشی ارزان را از ذهن خود دور کنید. اما اگر با خرید اقساطی گوشی مشکلی از نظر مالی نداشته باشید، میتوانید با خرید گوشی با کیفیت تمام نیازهای خود را برطرف کنید.

کیفیت ساخت

یکی از مواردی که در زمان خرید گوشی ارزان باید بدانید، این است که کیفیت این گوشی ها معمولا پایین است چه از نظر مواد اولیه تشکیل دهنده و چه از نظر سخت افزاری یا موارد دیگر، در صورتی که شما با خرید اقساطی گوشی می توانید از کیفیت بالا در ساخت بهره مند شوید.

دوام و ماندگاری

یکی از عواملی که باعث برتری خرید اقساطی گوشی می‌ شود، دوام آن است. با وجود اینکه شما در بازه طولانی مدت مبلغ بالایی را پرداخت می کنید ولی ماندگاری و دوام آن بسیار بالا است. این در حالی است که گوشی ارزان با توجه به کیفیت ساخت پایین، از ماندگاری خیلی بالایی برخوردار نیست.

کلام آخر

ما در این مقاله به مقایسه دو روش خرید گوشی در شرایط بد اقتصادی موجود یعنی خرید اقساطی گوشی و یا تهیه گوشی ارزان پرداختیم. در پایان باید توجه داشته باشید که انتخاب هر یک از این راه ها برای داشتن یک گوشی هوشمند به شما و انتخاب تان بستگی دارد.

مجموعه لوتوس لپ تاپ یکی از با سابقه ترین مراکز موجود در زمینه عرضه انواع گوشی های هوشمند با مناسب ترین قیمت ها می باشد. همچنین لوتوس لپ تاپ شرایط ویژه ای را برای مشتریان در خرید اقساطی گوشی در نظر گرفته و شما می توانید با استفاده از این نوع خرید، به خواسته خود برسید.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

 

انتخاب بهترین لپ تاپ از میان تعداد زیادی از لپتاپ های 2021 و جدیدترین مدل های آن با توجه به طراحی و سایر مشخصات آن کار دشواری است. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم که در میان انبوهی از برند ها و مدل ها انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین لپتاپ

فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ

برای انتخاب بهترین لپتاپ و خرید آن باید معیارهای مهم و مختلفی را در نظر داشته باشیم. این معیارها شامل پردازنده، حافظه رم، گرافیک، هارد، باتری، واضح بودن صفحه مانیتور، وزن و کاربرد و همچنین قیمت و هدف ما از خرید لپ تاپ می باشد.

هدف از خرید لپ تاپ

قبل از‌خرید لپتاپ نخست باید هدف خود را برای انتخاب آن مشخص کنیم. مثلا اگر قرار است که از لپتاپ خود بیشتر در محیط بیرون از خانه استفاده کنیم  بهتر است که یک لپ تاپ سبک را انتخاب کنیم. 

پردازشگر

تقریبا هر کاری که کامپیوتر ما انجام می دهد توسط پردازشگر کنترل می شود. هر چه سرعت پردازشگر پایین تر باشد سرعت لپ تاپ هم پایین تر خواهد بود.

وضوح تصویر

میزان واضح بودن تصویر یک نمایشگر به وسیله رزولوشن آن مشخص می شود. 

حافظه رم

رم حافظه کوتاه مدتی است که از آن برای دسترسی سریع لپتاپ به اطلاعات مختلف استفاده می شود. داشتن حافظه کافی برای عملکرد سیستم بسیار ضروری است و هر چقدر مقدار رم بالاتر باشد می توان برنامه های بیشتری را به طور همزمان اجرا کرد. 

سایز و وزن

لپ تاپ هایی که در بازار موجود است به طور میانگین وزنشان بین 2 تا 5 کیلوگرم است. انتخاب وزن و سایز لپتاپ به نحوه استفاده و نیازهای ما بستگی دارد. 

باتری

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب بهترین لپتاپ و خرید آن شارژدهی آن است. باتری لپتاپ وظیفه ذخیره سازی و تامین انرژی را برعهده دارد.مصرف باتری بستگی به الگوی مصرف ما از لپتاپ و همچنین نوع صفحه نمایش، میزان روشنایی و سیستم پردازشی آن دارد.

تجهیزات جانبی لپ تاپ کدامند؟

تجهیزات جانبی لپ تاپ یک سری ابزارهایی هستند که کار کردن با لپتاپ را برایمان آسان تر می کند و باعث می شود تا ما هنگام استفاده از لپتاپ تجربه بهتری داشته باشیم. در ادامه به بررسی برخی از ضروری ترین و مهمترین تجهیزات جانبی لپ تاپ خواهیم پرداخت که می توانند بهره وری ما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. 

لوازم جانبی

تجهیزات جانبی لپتاپ به دو دسته ی اصلی لوازم جانبی ضروری و لوازم جانبی غیر ضروری تقسیم می شوند. برای آشنایی بیشتر با این دسته بندی به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

تجهیزات جانبی ضروری

برخی از لوازم جانبی که وجودشان هنگام کار با لپ تاپ ضروریست و به ما کمک می کند تا از لپتاپ خود حداکثر استفاده را داشته باشیم عبارتند از:

  • هدفون، هدست و میکروفن

  • کیف لپ تاپ 

  • درایو فلش USB

  • مودم

  • هارد اکسترنال

موس و موس پد و غیره

تجهیزات جانبی غیرضروری

لوازم جانبی که وجودشان هنگام کار با لپتاپ الزامی نیست اما در صورت موجود بودن کار با لپتاپ را برای ما لذت بخش تر خواهند کرد و در برخی مواقع امنیت دستگاه ما را بالا خواهند برد. این لوازم عبارتند از:

  • پورت قفل

  • محافظ نمایشگر و برچسب پشت لپ تاپ

  • اسپیکر

  • کاور لپ تاپ

  • استند لپ تاپ و غیره

در صورت استفاده از تجهیزات جانبی لپ تاپ می توانیم از لپ تاپ خود محافظت بیشتری کرده و کارایی آن را افزایش دهیم.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به یک سری نکات درباره خرید و انتخاب لپ تاپ اشاره کنیم تا بتوانید با دید بازتری بهترین لپتاپ را انتخاب کنید. اما جدا از مواردی که در این مقاله به آنها پرداخته شد، فاکتور های دیگری نیز در انتخاب لپ تاپ تاثیرگذارند، مانند جنس بدنه، ظاهر و طراحی آن، نوع کیبورد و کیفیت آن، بلندگو و غیره که باید مورد بررسی قرار دهید. 

.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

 

زمانی که موها کم پشت می شوند و یا به مرور شروع به ریزش می کنند شاهد نمایان شدن پوست سر می شویم. اینجاست که به دنبال راهی برای درمان آن هستیم. از آنجایی که درمان قطعی برای ریزش مو و طاسی وجود ندارد، ما روش های مختلفی را بکار می گیریم تا به نتیجه برسیم برخی از این روشها شامل استفاده ازدارو های مکمل و یا استفاده از محلول و لوسیون بر روی پوست می باشد که نتیجه اثر بخش چندانی ندارد.

در این مقاله می خواهیم راجب هزینه کاشت مو و کاشت مو قسطی اطلاعاتی را ارائه دهیم.

تنها روشی که برای درمان موهای از دسته رفته بکار می رود روش کاشت مو می باشد که به صورت دائمی می تواند مشکل موهای ما را حل نماید. از آنجایی که این روش جزء عمل های زیبایی محسوب می شود لذا شامل بیمه نمی باشد. به همین خاطر یکی از دغدغه های افرادی که به دنبال عمل پیوند مو هستند هزینه آن می باشند. 

پیوند مو

عوامل تعیین کننده هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم. 

منطقه جغرافیایی

یکی از عواملی که در هزینه های کاشت موی طبیعی نقش دارد، موقعیت جغرافیایی است. هزینه کاشت مو در شهر ها و یا کشورهای مختلف متغیر است. کشور ایران جزء آن دسته  از کشورهایی است که هزینه خیلی کمتری را نسبت به سایر کشورها از افراد دریافت می کنند. برخلاف باوراشتباه عموم در ایران که ارزانتر بودن کاشت مو را به دلیل پایین بودن کیفیت کار می دانند، در پاسخ باید بگوییم که ایران در این زمینه، از بسیاری از کشورهای پیشرفته جلوتر است و علت ارزان تر بودن خدمات کاشت مو، رقابت شدید و بالا بودن تعداد مراکز پوست و مو می باشد. 

شناسایی الگوی ریزش مو

ریزش مو در افراد معمولا به دو شکل اتفاق می افتد، که یک نوع آن به شکل پراکنده است و در قسمتی از سر و به صورت یکدست اتفاق می افتد که منشاً ژنتیکی و هورمونی دارد و نوع دیگر نیز، ریزش موی تکه تکه و یا موضعی است . به طور کل عوامل زیادی در ریزش مو دخیل هستند، از جمله تغییرات هورمونی، اختلالات تیروئید، استرس، مصرف برخی داروها، تغذیه نامناسب ومواردی دیگر. نا گفته نماند که ریزش مو در مردان و زنان متفاوت است.

میزان طاسی و گراف های کاشته شده 

عامل مهم دیگری که در هزینه کاشت مو تاثیر می گذارد میان ریزش مو در افراد می باشد. هر چقدر ریزش مو در افراد بیشتر باشد گراف های بیشتری نیز جهت کاشت آن لازم است که این خود نیز موجب بالاتر رفتن هزینه آن می باشد. 

 

روش انتخابی کاشت مو

کاشت مو دارای روش های گوناگونی است که از گذشته تا به امروز بر روی بسیاری از افراد انجام شده است. در گذشته از روشهای مختلفی همچون روش FIT و یا کاشت مو به روش  FUT  استفاده می شده است. روش FUT به دلیل تهاجمی بودن جراحی و ایجاد زخم و اسکار بر روی محل کاشت امروزه منسوخ شده است. در کاشت مو FIT  نیز از ابزار پانچ برای برداشتن تارهای مو استفاده می شد که این کار به صورت تک تک برای هر تار مو انجام می گرفت. در این روش جراحی صورت نمی گیرد، اما به دلیل اینکه گراف های مو آسیب می بیند و احتمال ریزش مو مجدد در آن وجود دارد امروزه از این روش استفاده نمی شود.

با پیشرفت علم و تکنولوژی روشهای همچون روش SUT  و روش DHI به وجود آمد. در روش SUT که تکنیکی جدید می باشد تنها در یک جلسه می توان به تراکم بالایی از تار مو دست یافت که چیزی حدود 4 تا 12 هزار تار مو کاشته شده می باشد. در کاشت مو SUT  فولیکول های مو به وسیله ابزار پنس خارج می شوند و هیچ گونه جای زخم نیز بر جای نمی گذارد. در این روش برداشت مو از بانک موی خود فرد که در پشت سر و اطراف شقیقه ها قرار دارد و مقاومت بیشتری نیز نسبت به ریزش دارد انجام می شود. این روش که بدون جراحی و درد و خونریزی می باشد فرد خیلی سریع نتیجه کاشت مو را مشاهده می کند. 

کاشت مو به روش DHI

اما بهترین و تاثیر گذارترین روش کاشت مو، روش DHI می باشد. در این روش از قلم ایمپلنتر برای بالا رفتن میزان دقت وظرافت استفاده می شود و تمام مراحل کاشت به صورت سرپایی و بدون نیاز به برش و یا جراحی درسریعترین زمان ممکن صورت می گیرد. 

 کاشت مو قسطی 

همانطور که گفتیم پیوند مو تنها و قطعی ترین روش درمانی ریزش مو به شکل طبیعی می باشد. در این شیوه موها برداشته می شود و در ادامه کاشت فولیکول صورت می گیرد. قطعا هزینه کاشت مو دارای اهمیت زیادی است واز آنجایی که این روش هزینه زیادی را شامل می شود و بسیاری از افراد توان پرداخت هزینه و ترمیم آن را ندارند، پرداخت اقساطی هزینه کاشت مو می تواند برای بسیاری کمک کننده باشد.حال این سوال پیش می آید که آیا کاشت مو به صورت اقساط ممکن است؟ در پاسخ باید بگوییم امکان پیوند مو در برخی از کلینیک ها به صورت قسطی امکان پذیر می باشد با توجه به اینکه هر کلینیک در ترمیم مو به صورت قسطی شرایط مخصوص به خود را دارد لذا قبل از انجام کار باید مشورت های لازم را انجام دهیم.

از آنجایی که کاشت مو فرآیند حساسی است و نیاز به تجهیزات و امکانات دقیق و همچنین مهارت و تخصص لازم دارد، لذا باید انجام این عمل را به کادر پزشکی مجرب بسپاریم. و قبل از عمل پیوند مو تحقیقات لازم را انجام دهیم. نکته قابل توجه این است که در روش قسطی کاشت مو در برخی کلینیک های نامعتبر از تجهیزات درمانی ضعیف همچون روشهای قدیمی برای کاشت و دستگاه های قدیمی، پرسنل تازه کارو کم تجربه استفاده می شود که نتیجه خوبی ندارد. با توجه به موارد گفته شده بهتر آن است که افراد به جای انتخاب کلینیک های بی کیفیت به دلیل اقساطی بودن کاشت مو، کلینیک های معتبر و با کیفیت با هزینه های مقرون به صرفه را برای درمان خود انتخاب کنند.

.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

 

از آنجایی‌که همیشه گفته شده پا به عنوان قلب دوم انسان است به همین سبب باید در هنگام کار بسیار مراقب شان باشیم. در وهله اول مهم‌ترین ضرورت استفاده از کفش کار در محل کار حفاظت از پاهای انسان است. تفاوتی ندارد شغل شما چه باشد استفاده از یک کفش کار با کیفیت همواره بسیار مهم و ضروری است. 

در گذشته انسان‌ها به این مسائل توجه جدی نمی‌کردند و بیشتر تمایل به استفاده از لباس های شخصی خود داشتند. با توجیهاتی مثل این موضوع که با لباس های خودشان راحت‌ترند و یا کفش کار بسیار گران‌تر از کفش‌های عادی است از استفاده از این ابزار طفره می‌رفتند.

در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از کفش کار مناسب را برای شما شرح دهیم تا متوجه شوید که چرا باید از کفش کار متناسب با شغل خودتان در محل کار استفاده کنید تا از خطرات احتمالی که ممکن است برای شما پیش بیاید جلوگیری شود.

کفش کارچیست

علت ضرورت استفاده از کفش کار

پاها از مهم‌ترین اعضا بدن انسان به شمار می‌روند که سلامت آنها بسیار مهم است و باید به سلامت شان دقت و توجه کافی شود. افراد مدت زمان زیادی از طول روز را در محل کار کفش به پا دارند. این کفش اگر با کیفیت نباشد میتواند سبب صدمه زدن به پاهای افراد شود.

به همین علت است که گفته شده کفش کار بسیار ضروری و با اهمیت است. کفش‌های کار با توجه به استانداردهای تولیدی سبب می‌شوند شما با پوشیدن آن ها احساس راحتی کنید. همچنین به پاهای شما هم آسیبی وارد نخواهد شد.

نیز برای مشاغل پرخطر کفش کار بسیار مهم است به این سبب که می‌تواند از پای انسان در برابر خطراتی مثل سقوط اجسام سنگین و سخت بر روی آن محافظت کامل انجام دهد.

علت ضرورت استفاده از لباس کار

از اولین مزایای استفاده از لباس کار اینست که شما را در برابر خطراتی که ممکن است در حین کار برای شماپیش آید و سلامتتان را به خطر بیاندازد محافظت کند. بعنوان مثال در شغل‌های کارگاهی یا صنعتی استفاده از لباس کار مخصوص به هر صنعت و شغل یک ضرورت به شمار می‌رود.

اما فقط برای این قبیل مشاغل شما نباید از لباس مخصوص به کار استفاده کنید بلکه در مواردی مثل ادارات هم استفاده از فرم های مخصوص ضروری است. در اینجا دیگر موضوع حفاظت در کار نیست بلکه برای یه دستی لباس افراد و ایجاد نظم این کار ضروری و قابل توجه است.

البته جنس فرم های اداره ها به صورتی است که با توجه به این موضوع که در طول روز مدت زمان نسبتا زیادی بر تن افراد است دچار پوسیدگی نشوند. این موضوع خود بعنوان یک مزیت اصلی به شمار خواهد رفت.

مزایای استفاده از لباس کار

جمع بندی

از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود خرید از فروشگاه‌های معتبر با اجناسی اورجینال است. از جمله این فروشگاه‌ها در زمینه فروش لوازم و تجهیزات ایمنی و اداری فروشگاه یونکس است. فروشگاه اینترنتی یونکس فروشگاهی معتبر در زمینه فروش انواع کفش کار و لباس کار است. شما می‌توانید با مراجعه به این  سایت اقدام به خرید تجهیزات مخصوص به شغل خود با بهترین کیفیت کنید. 


 

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

عمل بینی

 

عمل بینی یکی از هزاران عمل زیبایی است که در دنیا انجام می‌شود. اما این عمل به تنهایی متقاضیان زیادی دارد. همه ما به دنبال ایجاد تناسب بین اعضای صورت و زیباتر شدن هستیم. عمل بینی یکی از جراحی‌هایی است که عده زیادی را به آن صورتی که می‌خواهند نزدیک‌تر می‌کند. عمل بینی توسط جراح پلاستیک و متخصص گوش و حلق و بینی در بیمارستان و یا کلینیک‌ انجام می‌شود.

بینی گوشتی و استخوانی

برای عمل بینی ابتدا باید نوع بینی خود را بشناسید. بینی‌هایی که پوست نازک و استخوان یا قوز برجسته‌ای دارند جزو بینی‌های استخوانی محسوب می‌شوند. عمل بینی استخوانی نتیجه ملموس‌تر و مطلوب‌تری دارد. زیرا در این عمل استخوان بینی کاملا تراش داده می‌شود و خوب فرم می‌گیرد. این نوع عمل بینی متقاضیان بیشتری دارد و متخصصان باتجربه زیادی در این زمینه هستند.

در نقطه مقابل بینی‌های گوشتی نرم‌تر هستند و بیشتر بافت غضروفی دارند. در نوک بینی گوشتی غدد چربی بیشتری هم وجود دارد. در عمل بینی گوشتی افتادگی نوک بینی و پهن بودن آن اصلاح می‌شود. اما نیاز است که افراد دارای بینی گوشتی صبر بیشتری برای گرفتن نتیجه داشته باشند. بهتر است با افرادی در مورد انتخاب متخصص برای عمل بینی گوشتی مشورت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

عمل بینی گوشتی

انواع عمل بینی

بسته به سلیقه شما و انتظارتان از عمل زیبایی و همچنین وضعیت کلی بینی، نوع عمل بینی مشخص می‌شود. شما می‌توانید با مشورت با نظر متخصص و مشاهده آلبوم‌های عمل‌های قبلی او مدل نهایی خود را انتخاب کنید. انواع عمل بینی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عمل بینی طبیعی

  • عمل بینی نیمه فانتزی

  • عمل بینی فانتزی (عروسکی)

عمل بینی طبیعی صرفا برای رفع عیوب بینی استفاده می‌شود و بیشتر مورد انتخاب آقایان است. در عمل بینی نیمه فانتزی علاوه بر رفع عیوب، مقداری قوس هم بالای نوک بینی ایجاد می‌شود تا فرم زیباتری ایجاد کند. از طرفی عمل بینی فانتزی اندازه بینی و زاویه آن با لب را تغییر می‌دهد و ممکن است موجب مشکلات تنفسی شود. در حال حاضر عمل بینی نیمه فانتزی مخصوصا بین خانم‌ها طرفداران بیشتری دارد.

عوارض عمل بینی

بخشی از عوارض عمل بینی به مراقبت‌های خود فرد بعد از عمل بستگی دارد و بخش دیگری به تخصص پزشک بر می‌گردد. عوارض عمل بینی می‌توانند خیلی خطرناک باشند که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد مشکلات جدی تنفسی

  • کاهش و یا از دست رفتن قدرت بویایی

  • آسیب دیدن بافت بینی در قسمت‌های عمیق

  • مرگ به علت حساسیت داشتن به مواد بیهوشی

  • کوچک شدن سوراخ‌های بینی و سخت شدن شرایط تنفسی

  • رفتن به کما در اثر داشتن بیماری زمینه و اطلاع نداشتن پزشک

خطرناک ترین عوارض عمل بینی

برخی از این موارد به علت خطای پزشکی ممکن است پیش بیاید که در هر عملی ممکن است. اما مواردی که در مواقع استثنایی منجر به مرگ بیمار می‌شود به خاطر مطلع نبودن متخصص از بیماری‌های زمینه است. نمونه‌ای از این بیماری‌ها مشکل قلبی و عروقی، فشار خون بالا، صرع و مشکلات تیروئید هستند. گرچه پزشک موظف به بررسی تمامی شرایط جسمانی فرد قبل از عمل می‌باشد.

پیشگیری از عوارض عمل بینی

توجه داشته باشید که انجام آزمایشات قبل از عمل و بررسی شدن توسط پزشک به داشتن عملی راحت و بدون عوارض بسیار کمک می‌کند. اگر حس می‌کنید پزشک شما حساسیت خاصی روی این قضیه ندارد خودتان درباره تمامی حساسیت‌ها، هرچند کوچک، با او صحبت کنید و تمامی موارد احتیاط را در نظر بگیرید. 

نکات عمل بینی

مهم‌ترین موضوع در اقدام به عمل بینی، انتخاب متخصص حاذق و با تجربه است. اگر متخصص شما کاملا مورد اعتماد باشد و تمامی مجوزهای لازم را داشته باشد و عمل‌های زیادی انجام داده باشد، کمترین احتمال ایجاد خطر برای شما وجود خواهد داشت. اگر هم مشکلی در حین عمل به وجود بیاید یک پزشک ماهر توانایی کنترل شرایط و از جلوگیری از خطر را دارد.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

 

 

در این مقاله، ما امروز قصد داریم تا اطلاعاتی را راجع به قیمت ایزوگام و قیمت آسفالت در اختیار شما قرار دهیم. قیمت ایزوگام و قیمت آسفالت به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما امروز چند تا از این عوامل را با هم برسی می‌کنی، همچنین قیمت های داخل بازار را بررسی کرده و یک میانگین قیمتی نیز به دست می‌آوریم.

قیمت ایزوگام 

عوامل متعددی در تعیین قیمت برای این عایق رطوبتی دخیل هستند. کاملا مشخص است که نه تنها در ایزوگام بلکه در تمامی محصولات دنیا همیشه یک برند از برند دیگر ارزان تر است یا گرانتر، که این تفاوت  می‌تواند به دلیل شناخته تر بودن نام آن برند تجاری، خدمات پس از فروش و عوامل دیگر باشد. در ایزوگام و آسفالت هم به همین صورت است که قطعا برند های مختلف قیمت های متفاوت دارند هرچند کیفیت ساخت آنها دقیقا مثل هم باشد.

ایزوگام و قیمت ایزوگام

عوامل موثر در تعیین قیمت ایزوگام 

از جمله عوامل تعیین کننده قیمت ایزوگام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک لایه یا دو لایه بودن ایزوگام 

منطقی است که به دلیل استفاده از مواد اولیه بیشتر در لایه بالایی ایزوگام قیمت ایزوگام دو لایه از ایزوگام یک لایه بیشتر باشد.

  • لایه های خارجی و پوشش 

قیمت ایزوگام هایی که پوشش خارجی آلومینیوم دارند از ایزوگام هایی که معمولی هستند بیشتر است. البته باید بدانید که ایزوگام هایی که پوشش زرورقی دارند معمولا برای کف سرویس های بهداشتی و نظیر آن به کار می‌روند. 

  • شناخته بودن برند و خدمات پس از فروش 

همانطور که گفته شد برخی برند ها به علت شناخته بودن نام تجاری دارای قیمت بیشتری نسبت به سایر هستند.

  • با نصب یا بدون نصب 

بدون شک قیمت ایزوگام با نصب بیشتر از قیمت ایزوگام بدون نصب خواهد بود.

با توجه به عوامل گفته شده در بالا قیمت ایزوگام در ایران از متری 27000 تومان موجود است تا 45000 تومان برای هر متر. باید بدانید که برخی نکات هم هستند که ممکن است باز هم قیمت ایزوگام را بالاتر ببرد نکاتی مانند طرح بندی و نظیر آن.

 

قیمت آسفالت 

آسفالت هم مانند ایزوگام قیمت های متفاوتی در بازار دارد و به عواملی متعددی بستگی دارد که قیمت آن تعیین شود. یکی از مهم ترین و موثر ترین نکات در تعیین قیمت آسفالت ضخامت آن است. در ادامه به بررسی قیمت آسفالت هم می‌پردازیم و یک میانگین قیمتی هم برای آسفالت تعیین خواهیم کرد.

آسفالت و قیمت آسفالت

عوامل موثر بر قیمت آسفالت 

یکی از عوامل موثر در قیمت آسفالت مقدار استفاده آن است. قیمت آسفالت در متراژ ها و ضخامت های پایین بیشتر است و در متراژ ضخامت بالا کمتر. همچنین در متراژ های بسیار بالا در بعضی مواقع تخفیف نیز تعلق می‌گیرد. باید بدانید که استفاده از آسفالت در اکثر مواقع نیازمند زیرسازی است که این زیرسازی شامل مواردی همچون خاکبرداری و حمل نخاله به بیرون از محل اجرا، آب پاشی و خاکریزی می‌باشد که اینها خود نیز در تعیین قیمت نهایی آسفالت موثر هستند.

با توجه به اینکه محاسبه قیمت آسفالت پیچیده تر از قیمت ایزوگام است ترجیحا میانگین قیمتی در نظر نمی‌گیریم.

بهترین قیمت برای آسفالت و ایزوگام 

قطعا برای خرید هر چیزی بهترین کار این است که تحقیقاتی در مورد اینکه بهترین کیفیت را چه برندی ارائه می‌دهد، ارزان ترین قیمت، بالا ترین کیفیت، خدمات پس از فروش و چندین و چند فاکتور دیگر صورت بگیرد. امروز می‌خواهم به شما وب سایتی را معرفی کنم که در موضوعاتی همچون قیمت ایزوگام و قیمت آسفالت به طور تخصصی فعالیت دارد. شما می‌توانید با سر زدن به وبسایت ایزوگام ایران اطلاعات جامع و کاملی را در مورد این موضوعات به دست بیاورید و بهترین انتخاب را داشته باشید. 

به امید این که این مطلب برای شما مفید بوده  باشد.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

پس از طراحی یک وبسایت برای کسب و کار خود و یا استفاده شخصی، مهمترین کاری که باید آن را انجام دهید استفاده از سئو سایت است. اگر بخواهید سئو را خودتان انجام دهید، ابتدا باید به سوال سئو چیست پاسخ داده و بعد از آن آموزش سئو را شروع کنید. ما در این مقاله می خواهیم ابتدا به این سوال که سئو چیست آشنا ساخته و پس از آن به مراحل مختلف در آموزش سئو اشاره کنیم.

سئو چیست ؟

همانطور که در بالا به اشاره نمودیم، اولین سوالی که باید به آنها پاسخ داده شود سئو چیست می باشد. زمانی که شما وبسایت خود را آماده کرده و آن را در فضای اینترنت قرار دادید، شاید سایت شما در صورت وارد کردن آدرس ظاهر شود ولی نکته اصلی اینجا است که افراد مختلف اسم سایت شما را نمی دانند و بیشتر کلمه یا جمله مورد نیاز خود را جست و جو می کنند. برای این که پس از جستجو سایت شما به مخاطب نشان داده شود، باید از سئو استفاده کنید.

آموزش سئو

در پاسخی خلاصه به سوال سئو چیست؟ باید گفت سئو به کارهایی که در داخل و خارج از سایت انجام می شود تا بازدید کاربران از سایت شما افزایش یافته و همچنین رتبه وبسایت شما به واسطه آموزش سئو که دیده اید، در موتور های جستجو بهبود پیدا کند.

آموزش سئو چه مراحلی دارد؟

به طور کلی آموزش سئو سه مرحله دارد که شامل موارد ذیل است:

سئو داخلی

اولین موردی که در آموزش سئو و پس از پاسخ به سوال سئو چیست به آن نیاز دارید، سئو داخلی است. سئو داخلی کارهایی است که در داخل سایت شما برای انجام سئو باید انجام شود. سئو داخلی شامل چند بخش مختلف است که برخی از آنها عبارتند از: عنوان صفحه، کلمات کلیدی، تولید محتوای خاص و منحصر به فرد، ساختار آدرس صفحه سایت، تولید لندینگ یا صفحه اصلی کاربر، لینک سازی داخلی و بسیار موارد دیگر.

سئو خارجی

دومین مورد در آموزش سئو، سئو خارجی است و شامل کارهایی می شود که باید خارج از سایت صورت گیرد. سئو خارجی نیز مانند سئو داخلی مراحل مختلفی دارد، مثل: بازاریابی محتوای تولید شده، لینک سازی های خارجی، ثبت نام در موتورهای جستجو، بوکمارک، استفاده از وبسایت های بلاگ دهی و بسیاری مراحل دیگر.

سئو چیست

کلام آخر

اگر سایت خود را طراحی نموده و به دنبال بالا بردن رتبه و بازدید سایت هستید، شما باید آموزش سئو را به صورت اصولی و استاندارد فرا گیرید. در آموزش سئو باید ابتدا پاسخ سوال سئو چیست را یافته و پس از آن با مراحل مختلف سئو آشنا شوید. ما در این مقاله ابتدا به سوال بسیار مهم سئو چیست جواب داده و پس از آن به مراحل مختلف آموزش سئو ( آموزش سئو داخلی و خارجی) اشاره نمودیم.

شرکت سئواینجا یکی از بهترین مراکز فعال در حوزه انجام خدمات و آموزش سئو می باشد که تمرکز بیشتر خود را بر روی ارائه تخصصی خدمات سئو گذاشته است. شما برای استفاده از خدمات مربوط به آموزش سئو می توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

  • iran reportaj
  • ۰
  • ۰

 

مزوتراپی مو روشی برای درمان ریزش مو و تغذیه واحدهای فولیکول مو می‌باشد. مزوتراپی معمولا در کلینیک‌های زیبایی توسط متخصص انجام می‌شود. اهمیت انجام این روش درمانی توسط پزشک به نحوه تزریق برمی‌گردد. تزریق باید در عمق یک میلی‌متری و با دقت تمام انجام شود. انتخاب محلولی که به پوست سر تزریق می شود، وابسته به نیاز موهای شما و نظر پزشک است.

فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی مو برخلاف تصور عموم که آن را در دسته عمل های زیبایی قرار می‌دهند، یک روش درمانی است. شما در طول دوره مزوتراپی دردی احساس نمی‌کنید و اصلا نیازی به بی‌حسی موضعی ندارید. زمان انجام یک جلسه مزوتراپی، کوتاه و در حد 40 دقیقه الی یک ساعت است. این روش روی واحدهای فولیکول مو که به اصطلاح در حالت خواب هستند، اثر می‌گذارد و رشد موها را تقویت می‌کند.

اغلب افرادی که مزوتراپی مو انجام دادند از نتیجه‌گیری سریع این روش و بازگشت موهای قسمت‌های کم پشت سرشان رضایت داشتند. کلینیک‌ها و متخصصان این روش را به اکثر مراجعان، مخصوصا افرادی که دچار ریزش مو ارثی شدند، توصیه می‌کنند.

درمان قطعی ریزش مو

هزینه مزوتراپی مو

هزینه مزوتراپی مو در سال 1400 حدود 500 هزار تومان الی یک میلیون و 500 هزار تومان تایید شده است. اما این محدوده وسیع به عوامل متعددی بستگی دارد. میزان نیاز پوست سر به محلول‌های مغذی و ناحیه‌هایی که کاندید تزریق هستند در تعیین این قیمت موثرند. اگر در کلینیکی با قیمت‌های بسیار کمتر و یا بیشتر مواجه شدید، در مورد علت آن تحقیق کنید.

کاشت مو

کاشت مو یک عمل تهاجمی برای برداشت واحدهای فولیکول مو از بانک مو و کاشت آن‌ها در نواحی گیرنده می‌باشد. در طی این فرآیند اغلب شما نیاز به بی‌حسی موضعی دارید مگر اینکه از روش‌های نوین کاشت مو استفاده کنید. بنا به روند رشد مو، بانک مو و نواحی نیازمند، روش مورد نیاز شما برای کاشت مو تعیین می‌شود. کاشت مو حتما باید زیر نظر متخصص و در کلینیک زیبایی معتبر انجام شود.

هزینه کاشت مو

کاشت مو یک عمل نسبتا پرهزینه و در عین حال موثر در برطرف کردن طاسی و نواحی کم‌تراکم مو می‌باشد. این عمل طی چند ساعت در کلینیک زیبایی انجام می‌گیرد و با توجه به روش انتخابی شما، هزینه کاشت مو تغییر می‌کند. به طور کلی هزینه کاشت مو بین 6 الی 9 میلیون تومان متغیر است. علت این محدوده وسیع، تنوع در روش های انجام کاشت مو می‌باشد. 

کاشت موی طبیعی

توجه داشته باشید که انتخاب روشی که هزینه زیادی دارد لزوما بهترین انتخاب نیست! روش مناسب موهای شما توسط متخصص با در نظر گرفتن عوامل متعدد تعیین می‌شود. این عوامل شامل روند رشد موها، وسعت نواحی اهداکننده و گیرنده و حتی حساسیت‌های پوست سر و داشتن بیماری زمینه هستند.

مقایسه مزوتراپی مو و کاشت مو

یادآوری می کنیم که مزوتراپی مو یک شیوه درمانی برای جلوگیری از ریزش می‌باشد اما کاشت مو یک عمل زیبایی است. مزوتراپی مو طی چند جلسه در بازه‌های زمانی کوتاه انجام می‌شود اما کاشت مو در یک مرحله چند ساعته صورت می‌گیرد. ممکن است هزینه کاشت مو بیشتر از مزوتراپی به نظر برسد؛ توجه داشته باشید شما در هر جلسه مزوتراپی ملزم به پرداخت هزینه هستید ولی در کاشت مو تنها یک بار هزینه را پرداخت می‌کنید.

در هر دو روش، تقویت موهای شما و احیا کردن واحدهای فولیکول مو هدف هستند. این که دلیل ریزش موهای شما چیست و از چه داروهایی استفاده می‌کنید، در تصمیم‌گیری متخصص موثر هستند. اگر در کلینیکی معتبر  اقدام به درمان مشکل موهای خود می‌کنید نگران نتیجه نباشید زیرا هر دو روش نتیجه‌ای دائمی و مطلوب دارند.

  • iran reportaj