iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

 

انتخاب بهترین لپ تاپ از میان تعداد زیادی از لپتاپ های 2021 و جدیدترین مدل های آن با توجه به طراحی و سایر مشخصات آن کار دشواری است. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم که در میان انبوهی از برند ها و مدل ها انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین لپتاپ

فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ

برای انتخاب بهترین لپتاپ و خرید آن باید معیارهای مهم و مختلفی را در نظر داشته باشیم. این معیارها شامل پردازنده، حافظه رم، گرافیک، هارد، باتری، واضح بودن صفحه مانیتور، وزن و کاربرد و همچنین قیمت و هدف ما از خرید لپ تاپ می باشد.

هدف از خرید لپ تاپ

قبل از‌خرید لپتاپ نخست باید هدف خود را برای انتخاب آن مشخص کنیم. مثلا اگر قرار است که از لپتاپ خود بیشتر در محیط بیرون از خانه استفاده کنیم  بهتر است که یک لپ تاپ سبک را انتخاب کنیم. 

پردازشگر

تقریبا هر کاری که کامپیوتر ما انجام می دهد توسط پردازشگر کنترل می شود. هر چه سرعت پردازشگر پایین تر باشد سرعت لپ تاپ هم پایین تر خواهد بود.

وضوح تصویر

میزان واضح بودن تصویر یک نمایشگر به وسیله رزولوشن آن مشخص می شود. 

حافظه رم

رم حافظه کوتاه مدتی است که از آن برای دسترسی سریع لپتاپ به اطلاعات مختلف استفاده می شود. داشتن حافظه کافی برای عملکرد سیستم بسیار ضروری است و هر چقدر مقدار رم بالاتر باشد می توان برنامه های بیشتری را به طور همزمان اجرا کرد. 

سایز و وزن

لپ تاپ هایی که در بازار موجود است به طور میانگین وزنشان بین 2 تا 5 کیلوگرم است. انتخاب وزن و سایز لپتاپ به نحوه استفاده و نیازهای ما بستگی دارد. 

باتری

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب بهترین لپتاپ و خرید آن شارژدهی آن است. باتری لپتاپ وظیفه ذخیره سازی و تامین انرژی را برعهده دارد.مصرف باتری بستگی به الگوی مصرف ما از لپتاپ و همچنین نوع صفحه نمایش، میزان روشنایی و سیستم پردازشی آن دارد.

تجهیزات جانبی لپ تاپ کدامند؟

تجهیزات جانبی لپ تاپ یک سری ابزارهایی هستند که کار کردن با لپتاپ را برایمان آسان تر می کند و باعث می شود تا ما هنگام استفاده از لپتاپ تجربه بهتری داشته باشیم. در ادامه به بررسی برخی از ضروری ترین و مهمترین تجهیزات جانبی لپ تاپ خواهیم پرداخت که می توانند بهره وری ما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. 

لوازم جانبی

تجهیزات جانبی لپتاپ به دو دسته ی اصلی لوازم جانبی ضروری و لوازم جانبی غیر ضروری تقسیم می شوند. برای آشنایی بیشتر با این دسته بندی به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

تجهیزات جانبی ضروری

برخی از لوازم جانبی که وجودشان هنگام کار با لپ تاپ ضروریست و به ما کمک می کند تا از لپتاپ خود حداکثر استفاده را داشته باشیم عبارتند از:

  • هدفون، هدست و میکروفن

  • کیف لپ تاپ 

  • درایو فلش USB

  • مودم

  • هارد اکسترنال

موس و موس پد و غیره

تجهیزات جانبی غیرضروری

لوازم جانبی که وجودشان هنگام کار با لپتاپ الزامی نیست اما در صورت موجود بودن کار با لپتاپ را برای ما لذت بخش تر خواهند کرد و در برخی مواقع امنیت دستگاه ما را بالا خواهند برد. این لوازم عبارتند از:

  • پورت قفل

  • محافظ نمایشگر و برچسب پشت لپ تاپ

  • اسپیکر

  • کاور لپ تاپ

  • استند لپ تاپ و غیره

در صورت استفاده از تجهیزات جانبی لپ تاپ می توانیم از لپ تاپ خود محافظت بیشتری کرده و کارایی آن را افزایش دهیم.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به یک سری نکات درباره خرید و انتخاب لپ تاپ اشاره کنیم تا بتوانید با دید بازتری بهترین لپتاپ را انتخاب کنید. اما جدا از مواردی که در این مقاله به آنها پرداخته شد، فاکتور های دیگری نیز در انتخاب لپ تاپ تاثیرگذارند، مانند جنس بدنه، ظاهر و طراحی آن، نوع کیبورد و کیفیت آن، بلندگو و غیره که باید مورد بررسی قرار دهید. 

.

  • ۰۰/۰۵/۱۹
  • iran reportaj

بهترین لپتاپ

تجهیزات جانبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی