iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

عمل بینی

 

عمل بینی یکی از هزاران عمل زیبایی است که در دنیا انجام می‌شود. اما این عمل به تنهایی متقاضیان زیادی دارد. همه ما به دنبال ایجاد تناسب بین اعضای صورت و زیباتر شدن هستیم. عمل بینی یکی از جراحی‌هایی است که عده زیادی را به آن صورتی که می‌خواهند نزدیک‌تر می‌کند. عمل بینی توسط جراح پلاستیک و متخصص گوش و حلق و بینی در بیمارستان و یا کلینیک‌ انجام می‌شود.

بینی گوشتی و استخوانی

برای عمل بینی ابتدا باید نوع بینی خود را بشناسید. بینی‌هایی که پوست نازک و استخوان یا قوز برجسته‌ای دارند جزو بینی‌های استخوانی محسوب می‌شوند. عمل بینی استخوانی نتیجه ملموس‌تر و مطلوب‌تری دارد. زیرا در این عمل استخوان بینی کاملا تراش داده می‌شود و خوب فرم می‌گیرد. این نوع عمل بینی متقاضیان بیشتری دارد و متخصصان باتجربه زیادی در این زمینه هستند.

در نقطه مقابل بینی‌های گوشتی نرم‌تر هستند و بیشتر بافت غضروفی دارند. در نوک بینی گوشتی غدد چربی بیشتری هم وجود دارد. در عمل بینی گوشتی افتادگی نوک بینی و پهن بودن آن اصلاح می‌شود. اما نیاز است که افراد دارای بینی گوشتی صبر بیشتری برای گرفتن نتیجه داشته باشند. بهتر است با افرادی در مورد انتخاب متخصص برای عمل بینی گوشتی مشورت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

عمل بینی گوشتی

انواع عمل بینی

بسته به سلیقه شما و انتظارتان از عمل زیبایی و همچنین وضعیت کلی بینی، نوع عمل بینی مشخص می‌شود. شما می‌توانید با مشورت با نظر متخصص و مشاهده آلبوم‌های عمل‌های قبلی او مدل نهایی خود را انتخاب کنید. انواع عمل بینی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • عمل بینی طبیعی

  • عمل بینی نیمه فانتزی

  • عمل بینی فانتزی (عروسکی)

عمل بینی طبیعی صرفا برای رفع عیوب بینی استفاده می‌شود و بیشتر مورد انتخاب آقایان است. در عمل بینی نیمه فانتزی علاوه بر رفع عیوب، مقداری قوس هم بالای نوک بینی ایجاد می‌شود تا فرم زیباتری ایجاد کند. از طرفی عمل بینی فانتزی اندازه بینی و زاویه آن با لب را تغییر می‌دهد و ممکن است موجب مشکلات تنفسی شود. در حال حاضر عمل بینی نیمه فانتزی مخصوصا بین خانم‌ها طرفداران بیشتری دارد.

عوارض عمل بینی

بخشی از عوارض عمل بینی به مراقبت‌های خود فرد بعد از عمل بستگی دارد و بخش دیگری به تخصص پزشک بر می‌گردد. عوارض عمل بینی می‌توانند خیلی خطرناک باشند که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد مشکلات جدی تنفسی

  • کاهش و یا از دست رفتن قدرت بویایی

  • آسیب دیدن بافت بینی در قسمت‌های عمیق

  • مرگ به علت حساسیت داشتن به مواد بیهوشی

  • کوچک شدن سوراخ‌های بینی و سخت شدن شرایط تنفسی

  • رفتن به کما در اثر داشتن بیماری زمینه و اطلاع نداشتن پزشک

خطرناک ترین عوارض عمل بینی

برخی از این موارد به علت خطای پزشکی ممکن است پیش بیاید که در هر عملی ممکن است. اما مواردی که در مواقع استثنایی منجر به مرگ بیمار می‌شود به خاطر مطلع نبودن متخصص از بیماری‌های زمینه است. نمونه‌ای از این بیماری‌ها مشکل قلبی و عروقی، فشار خون بالا، صرع و مشکلات تیروئید هستند. گرچه پزشک موظف به بررسی تمامی شرایط جسمانی فرد قبل از عمل می‌باشد.

پیشگیری از عوارض عمل بینی

توجه داشته باشید که انجام آزمایشات قبل از عمل و بررسی شدن توسط پزشک به داشتن عملی راحت و بدون عوارض بسیار کمک می‌کند. اگر حس می‌کنید پزشک شما حساسیت خاصی روی این قضیه ندارد خودتان درباره تمامی حساسیت‌ها، هرچند کوچک، با او صحبت کنید و تمامی موارد احتیاط را در نظر بگیرید. 

نکات عمل بینی

مهم‌ترین موضوع در اقدام به عمل بینی، انتخاب متخصص حاذق و با تجربه است. اگر متخصص شما کاملا مورد اعتماد باشد و تمامی مجوزهای لازم را داشته باشد و عمل‌های زیادی انجام داده باشد، کمترین احتمال ایجاد خطر برای شما وجود خواهد داشت. اگر هم مشکلی در حین عمل به وجود بیاید یک پزشک ماهر توانایی کنترل شرایط و از جلوگیری از خطر را دارد.

  • ۰۰/۰۵/۱۳
  • iran reportaj

عمی بینی

عوارض عمل بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی