iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

مزوتراپی مو در واقع روشی برای بهبود رشد مو می‌باشد که نتیجه‌ی آن در افراد مختلف (زنان و مردان) وابسته به عوامل متعدد از جمله میزان مواد مغذی و فاکتور رشد بدن هر فرد می‌باشد. به همین علت است که نمی‌توان نتیجه‌ی مزوتراپی مو را در افراد مختلف مقایسه کرد.

این روش درمانی در مدت کمی می‌تواند به شما در ترمیم موهایی که ریخته شده است کمک کند. در مزوتراپی مو، روند بهبود رویش مو به کمک متعادل سازی هورمون‌ها صورت می‌گیرد. در این روش عمل جراحی صورت نمی‌گیرد و زخمی هم بر روی سر ایجاد نمی‌شود اما تنها در صورتی که مراقبت‌های لازم بعد از انجام مزوتراپی را انجام دهید.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی که یک درمان تزریقی است، برای پوست کمترین تهاجم را در پی دارد. در این روش برای درمان یک عارضه از یک محلولی که حاوی مواد مغذی، هورمون‌ها و ویتامین‌ها است استفاده می‌شود.

سلول‌های بنیادی از سه لایه اکتودرم، مزودرم و اندودرم تشکیل شده‌اند. سلول‌های بنیادی اکتودرمی، لایه بیرونی پوست را که همان اپیدرم نام دارد تشکیل می‌دهند و سلول‌های مزودرمی، تشکیل دهنده‌ی لایه‌ی میانی پوست یا همان درم هستند. به این ترتیب همانطور که از نام مزوتراپی پیداست، تزریق محلول مخصوص مزوتراپی به لایه‌ی میانی پوست صورت می‌گیرد.

 

مزوتراپی چیست
 

لایه‌ی میانی پوست حاوی الاستین، رشته‌های کلاژن و هیالورونیک اسید است که عامل ایجاد حالت کشسانی و استحکام و شادابی پوست می‌شود. از طرفی فولیکول مو نیز در همین لایه‌ی میانی پوست قرار گرفته است، به همین خاطر زمانی که تزریق در لایه درم پوست انجام می‌شود محلول تقویتی به طور مستقیم به پیاز مو می‌رسد. 

از فواید این تزریق می‌توان به این موضوع اشاره کرد که از آن جایی که برخی داروها و مواد نمی‌توانند از لایه اپیدرم عبور کنند و به فولیکول مو برسند، تزریق مستقیم به لایه‌ی میانی پوست دیگر این مشکل را ندارد.

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است؟

درمان ریزش مو از طریق مزوتراپی مو برای محدوده‌ی سنی یا جنسیت خاصی محدود نشده است و برای همه‌ی افرادی که مشکل ریزش مو را دارند می‌تواند روش موثری باشد. اما به طور خاص بیان شده است که مزوتراپی مو برای افراد بین 18 تا 70 سال در صورتی که ناراحتی یا بیماری خاص نداشته باشند می‌تواند روش بسیار خوبی برای درمان ریزش مو باشد.

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است

نتایج و اثرات مزوتراپی مو برای هر کسی متفاوت است اما این نتایج برای همه‌ی کسانی که با این روش به درمان ریزش موی خود اقدام کرده‌اند، نتایج ماندگاری می‌باشد. برخی افراد تنها پس از یک جلسه به نتیجه رسیده‌اند و برخی دیگر بعد از اتمام یک دوره‌ی هشت جلسه‌ای نتیجه گرفته‌اند.

تعداد جلسات مزوتراپی مو برای همه افراد یکسان نیست و با نظر متخصص تعداد جلسات لازم برای هر بیمار تعیین می‌شود.

جمع بندی

مزوتراپی مو یکی از روش‌های بهبود رشد مو است. در این روش یک محلول تقویتی به لایه‌ی میانی پوست سر تزریق شده و باعث می‌شود که محلول تقویتی مستقیما به فولیکول مو برسد. نتایج این روش درمان در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت بوده اما نتایج ماندگاری دارد.

  • ۰۰/۰۵/۲۴
  • iran reportaj

مزوتراپی مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی