iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

اگر شما قصد احراز در سامانه احراز هویت امتا را دارید، اما در این سامانه با خطاهای مختلف مواجه می شوید و نمی توانید ثبت نام خود را انجام دهید، ابتدا چک کنید که سیم کارت به اسم شما می باشد یا نه؟ در صورتی که به اسم شما نباشد، باید برای خرید سیم کارت اقدام کنید.

اگر این گونه است و نیاز به خرید سیم کارت دارید، به یک سری از نکاتی که در هنگام خرید سیم کارت باید به آن توجه کرد، دقت کنید که شامل موارد زیر می باشد:

 

اپراتور همراه اول یا ایرانسل یا رایتل؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

اولین نکته ای که در هنگام خرید سیم کارت باید به آن دقت کنید، اپراتوری است که باید برای انتخاب آن خیلی دقت کنید. هر کدام از این اپراتورها خدمات منحصر به خود را دارند. مثلا همراه اول به دلیل سابقه طولانی تر نسبت به بقیه، سرویس دهی شبکه بهتری دارد. در مقابل سرعت اینترنت ایرانسل در بسیاری از کلان شهرها، از دو اپراتور دیگر بهتر می باشد. شما باید نسبت به این که در کدام شهر زندگی می کنید و چه خدماتی برای شما در اولویت می باشد، اقدام به انتخاب اپراتور مد نظر خود کنید.

 

دائمی یا اعتباری؟ کدام یک بهتر است؟

یک انتخاب شخصی می باشد. ولی باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که معمولا خدمات بر پایه سیم کارت دائمی ارزان تر می باشد. مثلا تعرفه مکالمه و ارسال پیامک در سیم کارت های دائمی نسبت به اعتباری ارزان تر می باشد. در مقابل این که سیم کارت دائمی قیمت بیشتری دارد. اگر قصد خرید سیم کارت دائمی را دارید، پیشنهاد ما اپراتور همراه اول به خاطر اعتبار و کلاس آن می باشد.

خرید سیم کارت

تنوع بسته کدام یک بیشتر است؟

در تنوع بسته های اینترنتی موجود در هر کدام از اپراتورها، می توان گفت که بین اپراتور همراه اول و ایرانسل رقابت سنگینی در این موضوع وجود دارد. اما اگر بحث سر قیمت های بسته های اینترنتی باشد، متاسفانه تفاوت چندانی بین قیمت بسته های هر سه اپراتور نخواهید یافت و در این موضوع هیچ تفاوتی با هم ندارند.

 

بعد از خرید سیم کارت، برای سامانه احراز هویت امتا چه کنیم؟

سامانه احراز هویت امتا

برای این امر ابتدا به وب سایت سامانه احراز هویت امتا مراجعه کنید. حتما قبل از ورود فیلتر شکن خود را خاموش کنید که با خطای 403 (خطای مرتبط به بلاک شدن IP) مواجه خواهید شد.

سپس بعد از ورود به سایت در کادر سبز رنگ سمت چپ صفحه با آیکن ثبت نام مواجه می شوید.

روی آن کلیک کنید و در مرحله بعد از شما خواسته می شود که شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. حتما به این موضوع دقت کنید که شماره تلفن همراه باید متعلق و به نام شما باشد. در غیر این صورت در مرحله بعد ثبت نام به مشکل بر خواهید خورد. یک کد 4 الی 5 رقمی به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که آن را وارد کنید.

 

در مرحله بعد سامانه احراز هویت امتا  از شما اطلاعات کاربری مانند رمز، کد ملی، شماره شناسنامه را طلب می کند. 

بعد از آنکه همه آن ها را وارد کردید، حالا نوبت این است که با ورود به اکانت کاربری خود اطلاعات بانکی و شماره تلفن همراه و ایمیل های مرتبط به خود را اضافه کنید و آن ها را احراز هویت بکنید.

برای ثبت نام در قرعه کشی خودرو و احراز هویت سامانه امتا، اضافه کردن شماره کارت بانکی خود بسنده می کند و نیازی نیست که اطلاعات دیگری وارد کنید.

امیدوارم از مقاله سامانه احراز هویت امتا راضی بوده باشید. حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی