iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

 

 

جدیدترین خبری که در طی یک ماه گذشته درباره سامانه احراز هویت امتا منتشر شد، مبتنی بر الزام احراز هویت دیجیتال در سامانه امتا برای خرید مسکن و یا خرید طلا بود.

این خبر مبنی بر این موضوع بود که خرید و فروش طلا و مسکن بدون احراز هویت غیر مجاز است و هیچ شخصی بدون احراز هویت نمی تواند این کار را انجام دهد.

برای همین موضوع ما در این مقاله به بررسی احراز هویت دیجیتال امتا در سامانه امتا خواهیم پرداخت و در ادامه نیز درباره دامنه اینترنتی با یکدیگر به بحث خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سامانه احراز هویت امتا


 

سامانه احراز هویت امتا

امتا مخفف احراز مشتریان تجارت الکترونیکی می باشد. هدف ایجاد سامانه احراز هویت امتا مبنی بر عدم انجام احراز هویت های مختلف در سامانه های دیگر است و قرار است که با انجام احراز هویت دیجیتال شما در سامانه امتا، شما دیگر هیچ نیازی به ثبت نام  و احراز هویت در هیچ سامانه دیگری نخواهید داشت. البته ناگفته نماند که احراز هویت دیجیتال در سامانه امتا در حال حاضر فقط برای خرید خودرو و طلا و مسکن صورت می گیرد ولی در آینده زمینه های دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد.

احراز هویت دیجیتال در سامانه امتا چگونه است؟

برای احراز هویت در سامانه امتا شما نیاز دارید که چند مرحله کاملا ساده و راحت را در سایت احراز هویت امتا به آدرس ecsw.ir را طی کنید. امتا مخفف احراز مشتری تجارت الکترونیکی می باشد.

 

مراحل احراز هویت در سامانه امتا به این صورت می باشد.

 

هنگامی که وارد سایت احراز هویت امتا گردیدید، بر روی گزینه سبز رنگ ثبت نام کلیک کنید.

 

در این مرحله لازم است که شما اطلاعات سیم کارت خود (شماره تلفن همراه) را وارد کنید.

 

در مرحله بعد از شما خواسته می شود که اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، کد ملی و… را وارد کنید. اطلاعات زیر را وارد کرده و سپس کد ارسالی به شماره تلفن همراه خود را برای احراز هویت وارد کنید.

 

در این مرحله وارد مشخصات کارتی و ایمیل و موارد دیگر شوید. اطلاعات صحیح خود را وارد کنید و بدین گونه احراز هویت سامانه امتا صورت می گیرد.

 

نکاتی که باید در انتخاب نام دامنه رعایت شود:

دامنه اینترنتی

نام دامنه علاوه بر اینکه باید مربوط به کسب و کار شما باشد به راحتی هم پیدا شود و خیلی پیچیده یا طولانی نباشد. اهمین انتخاب نام دامنه به اندازه انتخاب نام برای یک شرکت جدید است و معادل آن نیاز به وقت گذاشتن و جستجو دارد. در ادامه به نکاتی برای انتخاب نام دامنه اشاره خواهیم کرد.

1- نام دامنه اینترنتی بهتر است کوتاه و مختصر باشد. هرچند که می توان لغتی حاوی 63 حرف را انتخاب کرد اما در دنیای وب آدرس هایی که تایپ آنها بیشتر از 3-4 ثانیه طول بکشد هیچ شانسی در برای رقابت ندارند. خواندن و بخاطر سپردن یک اسم دامنه ی کوتاه بسیار راحت تر خواهد بود بنابراین قطعاً انتخاب بهتری است.

2- تلفظ نام یک دامنه اینترنتی باید راحت باشد.

3- سعی کنید نام منحصر بفردی برای دامنه اینترنتی خود انتخاب کنید. دامنه منحصر به فرد کمک زیادی به برندسازی محصولات،شرکت یا کسب و کار شما می کند.

منبع=https://www.rond.ir/Domain

امیدوارم از مقاله زیر لذت کافی برده باشید. در صورت هر گونه سوال و پیشنهادی درباره سامانه احراز هویت دیجیتال امتا و هم چنین  دامنه اینترنتی می توانید در پست زیر با ما در ارتباط باشید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی