iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

یکی از مهم‌ترین خواسته‌هایی که بیماران متقاضی رینوپلاستی خواهان آن هستند، انجام عمل رینوپلاستی توسط بهترین جراح بینی در دسترس است. این انتظار از سوی مردم کاملا قابل انتظار و احترام است؛ زیرا رینوپلاستی از جمله‌ی اعمال جراحی پلاستیک تخصصی است و اثر مهارت و تبحر پزشک در آن کاملا چشمگیر خواهد بود. اما چه گونه باید چنین فردی را باز بشناسیم؟

 باید گفت که تعیین بهترین جراح بینی معیارهای مشخصی دارد که با مشاهده‌ی آن‌ها می‌توان گفت که جایگاه حرفه‌ای وی در میان همکارانش به چه شکل است. ما در این یادداشت ابتدا به معرفی عمل بینی ترمیمی یا رینوپلاستی می‌پردازیم، سپس معیارهایی را که در بالا به آن اشاره شد را شرح می‌دهیم.

رینوپلاستی از دو کلمه‌ی لاتین رینو و پلاستی تشکیل شده که خود اصطلاحی تخصصی و پزشکی است. معنی این کلمات بینی و جراحی می‌باشد و در بازگردانی به فارسی معنای آن، عمل ترمیمی بینی برگزیده شده است. در عمل رینوپلاستی جراح برای ایجاد تغییراتی جزئی در بینی می‌تواند در ناحیه‌های مختلف تغییراتی جزئی ایجاد کند. این عمل معمولا با ایجاد تغییرات در ناحیه‌های غضروفی عملیاتی می‌شود، هرچند ممکن است بنا به تشخیص پزشک در بافت استخوانی نیز تغییراتی اعمال شود. این موضوعات با توجه با استخوانی یا گوشتی بودن بینی و نیز نحوه‌ی انجام عمل به روش بسته یا باز دستخوش دگرگونی‌هایی گردد. 

رینوپلاستی

معمولا ترجیح بر عمل بینی به روش بسته است، زیرا این نوع عمل نقاهت کوتاه‌تر و زخم‌های خوش‌خیم‌تری دارد. در عمل رینوپلاستی باز بر خلاف این نوع، علاوه بر برش‌های استاندارد ناحیه‌ی میانی موسوم به کلوملا نیز با برش به یکدیگر مرتبط می‌گردد. در این مدل از تمامی ساختار بینی رونمایی شده و جراحان می‌توانند با فراغ بال به ایجاد تغییرات مطلوب بپردازند.

البته این تنها فاکتورهای مؤثر نیستند و عوامل تخصصی و مفصل زیادی برای این موضوع دخیل هستند. همچنین هر پزشکی متدهای خاص خود را نیز در کنار دستورالعمل‌های رایج به کار می‌گیرد. بهترین جراح بینی شخصی است که بتواند میان این مسائل هماهنگی و هارمونی لازم را ایجاد کرده و بتواند با یک عمل ترمیمی ساده یا رینوپلاستی بهترین نتیجه را ارائه نماید. 

بهترین جراح بینی رینوپلاستی

گفتیم این که بهترین جراح بینی چه کسی است معیارهای ساده‌ای دارد. این معیارهای می‌تواند ناظر بر رزومه‌ی تحصیلی و شغلی فرد، و نیز شهرت او باشند. همچنین محل مطب چنین پزشکی، قیمت درخواستی او برای ارائه‌ی خدمات و نیز سطح رفتار حرفه‌ای او همگی فاکتورهای ارزیابی مهمی تلقی می‌گردند.

بهترین جراح بینی رینوپلاستی

اگر به بوردی که در مطب پزشکان مختلف نصب شده است دقت کنید، می‌بینید که در بسیاری از آنان، محل تحصیل پزشک ذکر شده است. واضح است که با استعدادترین دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشکده‌های پزشکی معتبر هستند. همچنین بهترین جراح بینی تنها در حوزه‌ی رینوپلاستی فعالیت نکرده و جراح پلاستیک قابلی هم هست. با کمی تحقیق درباره‌ی شهرت جراح می‌توان فهمید که تا پیش از این چه جراحیهای دشواری را با موفقیت به انجام رسانده و از چه شهرتی در میان مراجعان، و دیگر همکاران خود بهره‌مند است.

موارد ناظر بر موارد مسائل مالی نیز میتوانند پیام‌های واضحی را برای ما مخابره کنند. بهترین جراحان به دلیل تعدد بیماران و نیز بالا بودن سطح توانایی‌هایشان از زمان کمی برخوردارند و همان زمان نیز بسیار باارزش است. همچنین اگر کسی با قیمتی غیر معقول و ارزان این کار را انجام دهد باید به سرشناسی وی شک کرد. محل مطب نیز می‌تواند نشانگری از سطح کاری پزشک باشد. این موضوع را میتوان با توجه به آدرس مطب و نیز ساختمان و ملکی که در آن مستقر است بررسی نمود.

رفتار حرفه‌ای و اخلاقی هم یکی از عوامل کمتر مورد توجه قرار گرفته‌ای است که در شناخته شدن به عنوان بهترین جراحی بینی رینوپلاستی باید آن را مهم شمرد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی