iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

گاهی به دلایل مختلفی افراد برای گرفتن حق خود و مطالبه وجه دچار مشکل می شوند و یا حتی ممکن است کار بالا بگیرد و منجر به زد و خورد فیزیکی شود.

این شرایط زمانی اتفاق می افتد مثل وقتی یک نفر ملکی فروخته باشد یا پولی به کسی قرض داده باشد و یا هر معامله دیگری صورت گرفته باشد ولی فرد مقابل در زمانی که باید پول را پرداخت کند یا از پرداخت سر بازند و یا اینکه آن را با تاخیر پرداخت کند.

در چنین شرایطی که دعوی مطالبه وجه صورت می گیرد درست ترین کار این است که از مجاری قانونی و مراجعه به یک موسسه حقوقی برای مطالبه وجه اقدام کنید.

مطالبه وجه از طریق موسسه حقوقی

روش قانونی مطالبه وجه چیست

اولین کار این است که با تنظیم اظهار نامه از فرد درخواست کنید که پول شما را پس دهد و اظهار نامه را برایش بفرستید. اگر با این روش مطالبه وجه پول را پس داد که خوب است ولی اگر به آن توجهی نکرد در قدم بعدی باید با تنظیم دادخواست اقدام کنید.

بعد از اینکه تنظیم دادخواست صورت گرفت باید به دفتر خدمات قضایی (الکترونیکی) مراجعه کنید و دادخواست را آنجا ثبت کنید.

نکات مهم در دعوای مطالبه وجه چیست؟

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که دعوای مطالبه وجه یک دعوای حقوقی است و تمام هزینه های دادرسی آن بر عهده خودتان می باشد

این دعوی یک دعوای حقوقی است پس از راه حقوقی برای آن اقدام کنید و اگر بخواهید از راه کیفری اقدام کنید راه به جایی نمی برید و تنها وقت و هزینه خود را تلف می کنید.

وقتی توانستید وجهی را که طلب دارید پس بگیرید می توانید مبلغی اضافه تر به عنوان دیر کرد  و یا خسارت تاخیر در پرداخت دریافت کنید.

آیا در دعوای مطالبه وجه می توان از موسسات حقوقی کمک گرفت؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که فلسفه وجودی موسسات حقوقی این است که وکلا و متخصصان در امور حقوقی را گرد هم آورند و برای آنها بستری فراهم کنند تا آنها را به افرادی که برای هر مشکلی نیاز به کمک وکلا دارند معرفی کنند.

افراد درگیر در مشکلات حقوقی به راحتی می توانند به موسسه حقوقی معتبری مراجعه کنند و ابتدا مشکل خود را مطرح کنند و از مشاورین حقوقی راهنمایی های لازم را بگیرند و اگر متوجه شدند که مشکلشان پیچیده تر از این است که بتوانند خودشان تنها با استفاده از راهنمایی های او انجام دهند باید یک وکیل از موسسه حقوقی استخدام کنند.

در موسسه حقوقی برای هر مشکلی وکیل متخصص به آن مشکل حضور دارد و شما می توانید متناسب با هر مشکلی که دارید از موسسه حقوقی وکیل با تجربه در آن حوزه را استخدام کنید.

موسسه حقوقی شهرداد

موسسه حقوقی شهرداد کجاست؟

موسسه حقوقی شهرداد با داشتن سالها تجربه در زمینه حقوقی و کیفری در حال ارائه خدمات است. این موسسه به تازگی برای خدمت رسانی آسان تر به شما عزیزان اپلیکیشنی به نام اپلیکیشن حقوقی شهرداد راه اندازی کرده است شما می توانید با مراجعه به این اپلیکیشن به مجموعه از قوانین و مقررات دست پیدا کنید.



 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی