iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال خرید لپ تاپ مهندسی هستید ممکن است به شما گزینه‌ی لپ تاپ سرفیس پیشنهاد شده باشد. لپ تاپ سرفیس نخستین بار حدود پنج سال پیش بود که به طور غیرمنتظره توسط مایکروسافت معرفی شد و از آن زمان از مطرح‌ترین محصولات بازار به شمار می‌رفت.

لپ تاپ سرفیس علاوه بر زیبایی و ظرافت از توانایی سخت‌افزاری بالایی نیز بهره مند است، هر چند که ادعای شرکت سازنده مبنی بر پشت سر گذاشتن لپ تاپ مهندسی شرکت رقیب، یعنی مک بوک اپل همچنان زیر سایه‌ای از تردید به سر می‌برد. در این یادداشت قصد داریم ابتدا به معیارهای ارزیابی یک لپ تاپ مهندسی خواهیم پرداخت؛ سپس خواهیم گفت که آیا لپ تاپ سرفیس به عنوان یک لپ تاپ مهندسی گزینه‌ی مناسبی هست یا این که خیر.

لپ تاپ مهندسی

در حال حاضر جمع بسیار بزرگی از بااستعدادترین از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در رشته‌های فنی هستند. علاوه بر آن با بازار کار جذاب در حوزه‌ی مهندسی اعم از عمران، مکانیک و یا علوم کامپیوتر، فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر نیز نسبت به کار د این حوزه بازار علاقه نشان می‌دهند. البته باید خاطر نشان کرد که وقتی از لپ تاپ مهندسی و کاربرد آن صحبت می‌کنیم منظور ما تنها ناظر بر کاربردهایی که مهندسان از این لپ تاپ‌ها می‌نمایند نیست، بلکه متخصصین رشته‌های دیگر نیز ممکن است به فراخور کار خود نیاز به لپ تاپ مهندسی برای خود داشته باشند. در حقیقت لپ تاپ مهندسی یک لپ تاپ قدرتمند است؛ هر چند که معیارهای دیگری نیز برای آن مطرح است. خود معنای قدرتمند نیز باید بررسی شود.

وقتی از لپ تاپ مهندسی صحبت می‌کنیم منظورمان لپ تاپی مانند لپ تاپ سرفیس یا مک بوک است که دارای پردازنده‌ای قوی، و حافظه‌ی بالای رم و کارت گرافیک می‌باشد. در بحث پردازنده‌ی مرکزی نا به سه عامل شرکت تولید کننده، فرکانس پردازش و مدل آن توجه کنیم. معمولا گفته می‌شود که محصولات شرکت اینتل بهتر از همتای دیگر خود است. این ادعا با معرفی پردازنده‌های نسل رایزن زیر سوال رفته است. هر شرکت نیز در چندین کلاس اقدام به ارائه‌ی مدل‌ها می‌کند. واضح است که بهترین نوع برای لپ تاپ مهندسی ، کدام یک از آن‌ها است.

لپ تاپ سرفیس

البته تنها حافظه‌ی این قطعات در بازده آنان مؤثر نیست؛ بلکه مدل آنان نیز باید مورد تدقیق قرار گیرد. البته لپ تاپ سرفیس تمامی این ویژگی‌ها را دارا می‌باشد.

نکته‌ی دیگری که لپ تاپ سرفیس نیز در آن سرآمد است، سبکی و قابل حمل بودن آن و دیگر معیارهای کاربردی است که سهولت استفاده از آن را موجب می‌گردد. مثلا صفحه‌ی نمایش بزرگ، با وضوح بالا و زاویه‌ی دید گسترده. همچنین باید در برگرداندن صفحه‌ی نمایش نیز آزادی عمل زیادی از لحاظ درجه آزادی مفصل وجود داشته باشد. امر مهم دیگر را باید در عمر باتری چنین لپ تاپ‌هایی جست و جو نمود. 

علاوه بر این تفاصیل لپ تاپ سرفیس دارای پرستیژ کاربری بالایی نیز هست که کاملا شایسته‌ی مهندسین و اقشار تحصیلکرده‌ایست که از راه قوه‌ی دماغی خود اقدام به امرار معاش و کسب درآمد می‌کنند. بنابراین می بینیم که این لپ تاپ‌های شرکت مایکروسافت از هر نظر از استانداردها و معیارهایی را که در نظر داریم برخوردار بوده و گزینه‌ی درستی برای انتخاب است.

  • ۰۰/۰۲/۲۶
  • iran reportaj

لپ تاپ سرفیس

لپ تاپ مهندسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی