iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

iranreportaj

مجله ی ایران رپورتاژ

  • ۰
  • ۰

وکالت یکی از شغل های پر طرفدار و پر تقاضا در کشور ایران است و سالانه افراد زیادی برای اینکه وکیل شوند و به شغل وکالت دست پیدا کنند وارد رشته های و دانشگاه های مربوطه می شوند. دانشجوهای زیادی از ما در مورد شرایط تبدیل شدن به یک وکیل پایه یک دادگستری تهران را می پرسند. سوال دیگر این است که آیا وکیل کیفری با وکیل پایه یک دادگستری تفاوتی دارد؟

وکیل پایه یک دادگستری تهران

چگونه وکیل پایه یک دادگستری تهران شویم؟

برای اینکه کسی بتواند تبدیل به یک وکیل پایه یک دادگستری تهران شود باید ابتدا وارد رشته حقوق و یا فقه حقوق شود و حداقل تا مقطع لیسانس تحصیلات خود را ادامه دهد. پس از آن او باید در آزمون کانون وکلا شرکت کند و پس از اینکه به در این آزمون موفقیت و نمره لازم برای قبولی را کسب کرد باید به مدت دو سال در کنار یک وکیل پایه یک دادگستری تهران به کارآموزی وکالت بپردازد. 

پس از گذراندن این دوسال او باید در آزمونی به نام آزمون اختبار شرکت کند و در این آزمون باید نمره قبولی را کسب کند سپس موفقیت در مصاحبه یکی از شروط اصلی در تبدیل شدن او به وکیل پایه یک دادگستری تهران است.

پس از گذراندن همه این موارد پروانه وکالتی او صادر می شود و او تبدیل به وکیل پایه یک دادگستری تهران می شود.

تفاوت وکیل کیفری و وکیل پایه یک دادگستری تهران در چیست؟

وکیل پایه یک دادگستر تهران به لحاظ حقوقی و قانونی می توانند در تمام پرونده ها کیفری و حقوقی وکالت کند. اما به لحاظ تجربی در حوزه هایی مثل مسائل کیفری، وکیل کیفری شخصی است که سالها تجربه کاری در حل پرونده های کیفری به دست آورده است.

پس مانند هر کار دیگر حوزه وکالت هم تخصص محور است. درست که به طور عمومی یک وکیل پایه یک دادگستری تهران می تواند به حل همه ی پرونده ها بپردازد ولی در صورتی که مثلا وکیل کیفری در حوزه جرائم و مسائل کیفری کار کرده باشد نسبت به کسی که تجربه ای در این حوزه نداشته باشد بهتر عمل می کند و این وکیل کیفری بهتر می تواند پرونده ها را به نتیجه برساند.

چرا حضور وکیل کیفری ضروری است؟

در برخی از پرونده‌های کیفری مانند موارد حقوقی استخدام وکیل کیفری ضروری است که در صورت عدم توانایی موکل به این کار توسط دادگاه برای وی یک وکیل به عنوان وکیل تسخیری استخدام خواهد گردید.

کمک گرفتن در پرونده‌های یاد شده از یک وکیل کیفری چه در مواردی که اتهامی متوجه شما شده و چه در حالتی که خود شاکی پرونده هستید به شدت توصیه می‌گردد. زیرا یک وکیل کیفری ممتاز خواهد توانست با تنظیم شکوائیه و یا دفاعیه‌ی مناسب و یا حتی تنظیم و تقدیم لایحه به محضر دادگاه نقش به سزایی را در دفاع و استیفای حقوق شما ایفا کند.

وکیل کیفری

از کجا می توانیم با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل کیفری ارتباط برقرار کنیم؟

شما با مراجعه به اپلیکیشن حقوقی شهرداد می توانید به راحتی با وکلای حاضر در این مجموعه ارتباط برقرار کنید و از علم و دانش آنها بهره ببرید.

 

نظرات (۱)

با سلام. ویژگی های یک وکیل حقوقی متخصص چیه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی